Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sommer
#52926
Hvert bogstav er hver deres model.

Der var engang een der lærte mig at "UPS" var rækkefølgen på de billige lowend modeller (typisk dem man finder i Føtex, Bilka, m.v)

Nu har jeg ikke styr på deres aller seneste modeller, men vil mene at rækken begynder fra:

- X (top model - var det i hvert fald før i tiden)
- Z (nye topmodeller i kedeligt design ift. X - i øvrigt 200Hz skærme i nogle modeller (ved ikke om det gælder alle))
- E (samme som W, men design model)
- W (skærm med ok design, samt ny teknologi)
- V (her begynder vi at nærme os de billige modeller - dette ville absolut være den laveste model jeg ville kaste penge efter i dag)
- D (såvidt jeg ved udgået af produktionen, men var et grimt design med god teknik)
- S (typisk billigste model du vil finde hos en TV handler)
- P (U-modellens panel + Bravia Engine (kom vist også i U-seriens nyere modeller) - vist nok også udgået)
- U (et "slagtilbud" i Føtex med urealistiske høje priser)

Og så er der sikkert kommet nogle modeller jeg ikke kender til + at der måske er et system jeg ikke helt kender til. Men vil mene at rækkefølgen jeg har lavet er nogenlunde ok!

Numrene bagved er så hvilken model vi helt konkret snakker om.

W4000 er en lækker skærm med DVB-C Mpeg4 tuner, og utroligt lækkert billede, hvor W4500 har fået tilføjet 100Hz, samt trådløst billede/musik overførsel. Der skal du kigge specifikt på hvert nummer...

Håber det kan hjælpe en smule.

Edit: Lurede lige på Sony.dk - Du kan se hele deres portfolio derinde:

http://www.sony.dk/selector/tv-projector

Edit edit: Tag dette indlæg med kritik. Det er baseret på mine egne holdninger og hukommelse. Der kan være huller eller deciderede fejl
Af lennon
#52929
X = afgjort stadig topmodel, og jeg vil personligt ikke spilde tid på dem under W . . .
Af qw_freak
#52933
hvis jeg så ville kaste pengene (15000) efter kld-40Z4500, ville det så være det bedste køb for de penge, eller ville der være andre mærker i den prisklasse der var meget bedre?
Af Consulten
#52934
Jeg ville nok kigge en del på et Panasonic TH42-PZ800, når der er 15 af de store på spil. Sony'et kommer ikke i nærheden af billedkvaliteten på Pana'en.
Af JKay
#52964
Husk at nævne at der er blæsere i pz800 som kan høres! Jeg synes at blæsere i fjernsyn burde forbydes!! Jeg er ihvertfald ked af støjen fra mit Panasonic..
Og ingen DVB-C MPEG2/4
Af mostmighty
#53173
Sommer skrev:Hvert bogstav er hver deres model.

Der var engang een der lærte mig at "UPS" var rækkefølgen på de billige lowend modeller (typisk dem man finder i Føtex, Bilka, m.v)

Nu har jeg ikke styr på deres aller seneste modeller, men vil mene at rækken begynder fra:

- X (top model - var det i hvert fald før i tiden)
- Z (nye topmodeller i kedeligt design ift. X - i øvrigt 200Hz skærme i nogle modeller (ved ikke om det gælder alle))
- E (samme som W, men design model)
- W (skærm med ok design, samt ny teknologi)
- V (her begynder vi at nærme os de billige modeller - dette ville absolut være den laveste model jeg ville kaste penge efter i dag)
- D (såvidt jeg ved udgået af produktionen, men var et grimt design med god teknik)
- S (typisk billigste model du vil finde hos en TV handler)
- P (U-modellens panel + Bravia Engine (kom vist også i U-seriens nyere modeller) - vist nok også udgået)
- U (et "slagtilbud" i Føtex med urealistiske høje priser)

Og så er der sikkert kommet nogle modeller jeg ikke kender til + at der måske er et system jeg ikke helt kender til. Men vil mene at rækkefølgen jeg har lavet er nogenlunde ok!

Numrene bagved er så hvilken model vi helt konkret snakker om.

W4000 er en lækker skærm med DVB-C Mpeg4 tuner, og utroligt lækkert billede, hvor W4500 har fået tilføjet 100Hz, samt trådløst billede/musik overførsel. Der skal du kigge specifikt på hvert nummer...

Håber det kan hjælpe en smule.

Edit: Lurede lige på Sony.dk - Du kan se hele deres portfolio derinde:

http://www.sony.dk/selector/tv-projector

Edit edit: Tag dette indlæg med kritik. Det er baseret på mine egne holdninger og hukommelse. Der kan være huller eller deciderede fejl
Du kan Sony V for "billige modeller - dette ville absolut være den laveste model jeg ville kaste penge efter i dag". Men sammenlignet med de øvrige tv i denne prisklasse, hvordan ser I så V-modellerne?