Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af daloonie
#52822
Hej

Er på udkig efter et LCD tv til generelt film, tv og min ps3. Har kigget lidt på de nyere tråde her og indtil videre er jeg endnu mere i vildrede end før.

Mine spørgsmål går på først og fremmest opløsningen. Er 1080p virkerlig bedre når skærmen ikke er større end 40" samt de fleste spil jeg har til ps3 er 720p?

Jeg har kigget lidt på disse skærme indtil videre:
Sony KDL-37V4500
Sony KDL-40W4500
Samsung LE40A656
Samsung LE40A656A1C
Samsung LE40A686
(Kan rigtig godt lide Samsungs nye design. Har allerede en Samsung SyncMaster T220 som jeg er meget glad for)

Er disse TV noget værd? Hvis ikke, hvilke ville i så anbefale i prisklassen under 10.000kr fra 37-40"?!

Grunden til jeg ikke har nogle plasmaskærme med er at jeg som regel har tv-out fra pc'en tændt og tv'et bare kører på denne kanal. Vil nødig ende op med et indebrændt baggrundsbillede på mit tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53091
Her kan du se at 40" ikke er stort nok til at retfærdiggøre 1080p opløsning:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

I dit tilfælde kan du godt nøjes med V4500, men i Samsungs modeller er fuld HD nærmest det eneste man kan få, så dér er det ret irrelevant - du får det uanset hvad. Det ikke en ulempe at have fuld HD, men man kan sige at du ikke rigtigt får noget ud af det.

Har du brug for MPEG4-tunere til diverse DVB signaler?
Af daloonie
#53242
Det eneste behov er nok en DVB-C tuner til amindeligt kabeltv.
Hmm nu jeg kigger efter udelukker det jo nogle af dem. LE40A656 og 686 har ikke digital tv-tunere.

Så nu står valget mellem de to Sony'er og Samsungs LE40A656A1C, medmindre der er bedre skærme til prisen?