Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tomdalgaard
#52612
Hejsa alle i kloge hoveder.

Jeg står foran at skulle købe en ny fladskærm - og jeg har besluttet mig for at købe Samsungs 9´er serie.

Inde på Fleggards hjemmeside har de denne, som er en del billigere end den danske model.

http://www.fleggaard.dk/pi/Samsung_LE46 ... 8_107.aspx

Mit spørgsmål til jer er så - hvad mister jeg i forhold til den nordiske model?

Er der engelsk menu på den?

Jeg skal bruge den til en fibernet forbindelse med dertilhørende boks. Endvidere skal den benyttes til Mediacenter.

På forhånd Tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52677
Tunerne er ikke kompatible med det danske sendenet, så TVet vil ikke med garanti virke med digitale signaler herhjemme.
Af uncle sam
#52680
yakken skrev:Tunerne er ikke kompatible med det danske sendenet, så TVet vil ikke med garanti virke med digitale signaler herhjemme.
Nu har jeg ikke set den model "live" i Tyskland, men har set A616 og A659(A656) samt flere andre end Samsungs modeller og der var der ingen problemer med DR1 TV2 og DR2 ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52681
Og var disse modeller købt i Tyskland? Det er ikke Samsungs modeller generelt jeg taler om, men varer der ikke har XXE modelbetegnelsen i enden.
Af uncle sam
#52685
yakken skrev:Og var disse modeller købt i Tyskland? Det er ikke Samsungs modeller generelt jeg taler om, men varer der ikke har XXE modelbetegnelsen i enden.
Modellerne var udstillet i Saturn og Mediamarkt, samt Promarkt i Flensborg. Jeg trykkede selv på knapperne, da de tyske ekspedienter ikke vidste hvordan man slog undertekster til :D . Det ville jo være ret irriterende at se Nyheder uden dk text på dvb-t(ja det har jeg prøvet O_O )
Af steffenj
#52728
Hvad jeg har forstået er det der kan opleves problemer med de digitale tunere i danmark. Det bliver så også med engelsk menu og man mister den scandinaviske samsung garanti der indebære tekniker besøg ved fejl, transport ved Reperation og 2 års pixel garanti. :)
Af uncle sam
#52817
steffenj skrev:Hvad jeg har forstået er det der kan opleves problemer med de digitale tunere i danmark. Det bliver så også med engelsk menu og man mister den scandinaviske samsung garanti der indebære tekniker besøg ved fejl, transport ved Reperation og 2 års pixel garanti. :)
Hvilke problemer med tuneren? Garantien dækkes af Fleggaard, gennem deres danske butikker, kender et par stykker der uden problemer har fået ombyttet deres Fjernsyn gennem Fleggard.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52846
Generelt så er den danske importør (af et hvilket som helst mærke) hurtig til at melde ud, at parallelimporterede tunere ikke vil virke herhjemme og til dels har de ret - der vil dog ofte være tale om at visse elementer af tuneren ikke vil virke, såsom opdatering af TVets firmware over DVB-nettet.

Hvis non-XXE modellerne virkede i den tyske shop, så vil DVB-T i MPEG2 kompression i hvert fald være funktionel herhjemme på et parallelimporteret TV.
Af uncle sam
#52867
yakken skrev:Generelt så er den danske importør (af et hvilket som helst mærke) hurtig til at melde ud, at parallelimporterede tunere ikke vil virke herhjemme og til dels har de ret - der vil dog ofte være tale om at visse elementer af tuneren ikke vil virke, såsom opdatering af TVets firmware over DVB-nettet.

Hvis non-XXE modellerne virkede i den tyske shop, så vil DVB-T i MPEG2 kompression i hvert fald være funktionel herhjemme på et parallelimporteret TV.
Jeg er helt enig med dig, Yakken. Desuden har jeg oplevet problemer med EPG....det er problemer jeg kan leve med. Det var mere hvis der var andre problemer. :)
Af tomdalgaard
#53063
Men har jeg overhovedet brug for dvb tuner delen når jeg skal se mine programmer igennem fibernet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53068
Nej, hvis du ikke vil bruge tunerne alligevel, så er det lige meget. Alle TV vil kunne fungere som en monitor, så længe de har en indgang der kan sluttes til en ekstern tuner. Du skal dog være opmærksom på at du nok mister visse af zoom-funktionerne i TVet når du benytter eks. HDMI indgangen. Dvs. hvis dit signal fra digital-boksen ikke selv kan finde ud af at brede billedet ud til fuldskærm, så kan TVet måske ikke gøre det efterfølgende. Zoom-funktionen er ofte kun fuldt funktionel når man ser TV via den indbyggede tuner.