Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kthomsen
#52604
Men PX80 har altså et bedre panel og noget bedre billede end Zeptoen.
Af Kobber
#52606
Okay. Og det gælder også når jeg ser dvd og spiller xbox? Og evt. når jeg sætter min bærbare til?
Af J2NK
#52607
Dvd ser fint ud, Xbox vil have en langt lavere latency..

Den bærbare er et problem da plasma-TV'et har aflange pixels, billedet vil blive udstrukket.. du ville optimalt skulle lede efter en model med en opløsning på 1920x1080.
Senest rettet af J2NK 11. jan 2009, 12:35, rettet i alt 2 gange.
Af Kobber
#52610
Jeg kan sagtens undvære at sætte min PC til, men forklar mig lige det med xbox'en... det forstod jeg ikke?
Af J2NK
#52616
Mig der ikke er helt vågen og ikke udtrykte mid ordenteligt.

Når du foretager noget i en konsol/PC går der noget tid før du ser reaktionen på skærmen, din handling skal gå fra musen/tastaturet til computeren/consollen, som så skal processere det og sende til skærmen, der skal skal bearbejde det og vise det på skærmen.

Det går jo altsammen meget hurtigt, målt i tusindedele af sekunder ms.

Den sidste del kan et LCD-TV godt tage 10-100ms om at foretage helt afhængigt at kvaliteten, hvorimod på et plasma sker det næsten omgående(<1ms) - det kan generelt være svært at mærke for de fleste, men til f. eks. FPS spil vil du måske kunne mærke det.

Latency er summen af tiden der går imellem en handling og en reaktion.
Brugeravatar
Af kthomsen
#52621
J2NK skrev:Dvd ser fint ud, Xbox vil have en langt lavere latency..

Den bærbare er et problem da plasma-TV'et har aflange pixels, billedet vil blive udstrukket.. du ville optimalt skulle lede efter en model med en opløsning på 1920x1080.
Det er ikke noget problem at sætte den bærbare til. Ja pixel er aflange og dit skrivebord osv bliver lidt strukket, men hvis det f.eks er film eller tv du vil se over den bærbare ser det perfekt ud.
Af J2NK
#52627
ja strækker du billedet til at fylde hele skærmen ser det fint ud, men det dur ikke så godt til brug som alm skærm mht. tekstbehandling og webbrowsing, så skal man gerne have kvadratiske pixels(hvilket de fleste plasma-tv først får ved 1920x1080 og >42".)

Det er lidt af en skam da jeg selv gerne vill have haft et plasma-tv, men da størrelsen hed 32" og den gerne skulle kunnes bruges til forskellige opgaver med den bærbare + indbygget MPEG-4 tuner, var der ikke så meget valgfrihed.
Senest rettet af J2NK 11. jan 2009, 12:57, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af kthomsen
#52629
J2NK skrev:ja strækker du billedet til at fylde hele skærmen ser det fint ud, men det dur ikke så godt til brug som alm skærm mht. tekstbehandling og webbrowsing, så skal man gerne have kvadratiske pixels.
Enig.
Af Kobber
#52642
Jeg takker mange gange for jeres svar. Jeg tror det bliver det TV jeg køber så.

Lige et bonus-spørgsmål: Det TV jeg har linket til øverst hedder 81, men jeg kan ikke finde den model på Panasonic's hjemmeside - eller nogen andre for den sags skyld. Der hedder det kun 80. Hvordan kan det være?
Brugeravatar
Af kthomsen
#52643
Kobber skrev:Jeg takker mange gange for jeres svar. Jeg tror det bliver det TV jeg køber så.

Lige et bonus-spørgsmål: Det TV jeg har linket til øverst hedder 81, men jeg kan ikke finde den model på Panasonic's hjemmeside - eller nogen andre for den sags skyld. Der hedder det kun 80. Hvordan kan det være?
Den er beregnet til bl.a. det norske marked. Den har bl.a. indbygget MPEG4 DVB-T tuner som nok vil virke i DK ifølge panasonic og boxer, men det er langt fra sikkert at man kan få opdateringer til TVet i DK over MPEG4.
Men med en PX80 ville du alligevel skulle have en ekstern boks til MPEG4 signal....så.....!

Søg på PX81 herinde og du skal finde...