Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#52341
Jeg har planlagt at købe et Samsung LE46 A656 TV. Egentlig er det bare at jeg gerne vil have et rimeligt billigt 46 tommer TV som er godt. Jeg kan finde den ovenstående model (LE46 A656 A) til små 9k dog parellel importeret:

http://www.pixmania.com/dk/dk/1576927/a ... a656a.html

Jeg er næsten sikker på at der ikke er MPEG 4 digital decoder i det fjernsyn. Men hvis jeg alligevel skal have en Zaptor boks som decoder for mig er det så ikke irrelevant?

Jeg har ikke noget imod de par fjernbetjeninger man skal bruge hvis jeg så kan spare 8k (A6 modellen koster 16k i Ekpert med MPEG4 decoder). Jeg kontaktede Stofa og de gav udtryk for at det var underordnet med digital decoder boks når man har Zaptor, hvilket jeg planlægger at anskaffe mig snart (som jeg formoder kan tilsluttes med HDMI og dermed digital kvalitets overførsel)

Er jeg helt forkert på den her ?

Mange tak på forhånd
Ronnie N
Af J2NK
#52343
Med en dekoderboks sendes signalet direkte til fjernsynet via HDMI som et rent billedsignal(tænk DVI fra en desktop til computerskærm) - der burde ikke være tab af kvalitet..
Hvis du kan udholde den ekstra fjernbetjening så kan den digitale boks hos mange udbydere også tilbyde ekstra muligheder.
Af tuff
#52374
... ekstra muligheder som?
Af J2NK
#52377
Nogle ommer med indbygget harddisk til optagelse.

Mulighed for at leje film igennem digital boks ved f. eks Zaptor og Yousee(ved ikke om flere udbydere tilbyder samme service).