Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niels
#52215
Hej.
Jeg er den glade ejer af et Sony KDL 32T-3000, og kunne indtil jeg flyttede hjemmefra se digitalt tv på det. Nu er jeg så flyttet i lejlighed og kan ikke. Hmm, tænker jeg - det virkede da før.. Men så slår det mig jo pludseligt. Mine forældre bruger egen antenne og i lejligheden har jeg kabel-tv, og der var vist noget med at det kun er en digital tuner til antenne og ikke til kabeltv (vist nok en DVB-T tuner tror jeg det hedder).
Nu er mit spørgsmål så:
Hvad skal jeg købe for at komme til at se digitalt tv på mit fjernsyn?


På forhånd tak
Niels.
Senest rettet af Niels 6. jan 2009, 22:29, rettet i alt 1 gang.
Af Niels
#52219
Men hvad skal jeg købe for at kunne se alle mine kanaler digitalt?
Af J2NK
#52220
Det er altsammen dækket i artiklen.

Du skal bruge et digitalt abbonement og udstyr hos nogle af de nævnte udbydere, eller hvis du er i Boxers dækningsområde(syd/midtjylland - århus) kan du snart modtage et DVB-T signal med flere kanaler.
Af Niels
#52224
Nej, artiklen snakker meget generelt. Jeg har ingen forstand på det tekniske, ved dårligt nok hvad mit tv er klart til, og ved sgu ikke rigtig hvor jeg skal lede.. kan ikke rigtig finde rundt i det hele...
Af J2NK
#52225
Artilken går meget detaljeret og forstående ind på hvad du skal bruge.

1: En TV-udbyder som kan tilbyde digitalt TV
2: Et abbonement på førnævnte
3: En indbygget Tuner eller modtagerboks som kan modtage signalet(nogle udbydere kræver dette ligegyldigt, og du får næsten altid nogle ekstra muligheder ved at have en) Tuneren kan altid fås hos stedet du anskaffer TV-signalet
4: Højst sandsyligt et CI kort.

3&4 kan du få anskaffet hos TV-udbyderen hvis de tilbyder digitalt TV, du skal altså bare have en TV udbyder som tilbyder en digital TV service(hvilken udbyder har du?)- og skal så kontakte dem om at få opsat digitalt TV om muligt, de ved nok hvad der skal bruges.