Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af uncle sam
#52180
Jeg har fulgt med her den sidste månedstid og jeg vil lige sige tak for alle de inputs der har været. Det har været med til at sætte fokus på de områder der har været vigtige for mit valg af skærm. Nu skal prisen blot være rigtig :)

Jeg har et par spørgsmål vedrørende DVB-C,

Hvad kan det give af ekstra kanaler? I forbindelse med Yousee, stofa mm
Skal man lave tilkøb, dvs betale ekstra for kanaler?

Har hørt fra en der har købt et Sony LCD med DVB-C i Sønderborg området at han pludselig kan modtage Viasat action pakken mm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52181
Vi har links til de forskellige udbyderes TV-udbud sidst i denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676

Hos nogle af dem kræves det at man køber en tillægspakke for at få digitalt TV, hvilket egentlig er lidt optrækkeri. Dette er eks. praksis hos Yousee, hvor man dog typisk vil tage HD pakken for at få adgang til nogle ekstra HD kanaler.
Af -jacob
#52184
Jeg kan ikke forstå at man bliver ved med at påstå, at man skal købe ekstra pakker for at se digitalt tv hos Yousee... Det er forkert.

Det ENESTE man skal bruge er et Smartcard som man køber hos Yousee og betaler kr.199 for halvårligt. Det er først hvis man vil købe deres digitalboks, at de siger at man kan få rabat på den ved at købe en ekstra digitalpakke.

Med en DVB-C tuner kan du hos Yousee se de samme kanaler digitalt som du i forvejen betaler for analogt. Derudover er der kanal 5HD i mellempakken (kræver en MPEG4 tuner) I fuldpakken få du yderligere EXPLORER, HISTORY og TV2 SPORT HD (sidstnævnte kræver også MPEG4 tuner)

På det digitale net bliver flere af kanalerne også sendt i ægte bredformat, så man ikke skal zoome for at fylde skærmen ud, det giver et skarpere billede.
Af kago_dk
#52189
Så man skal ikke betale oprettelsesgebyr men kun de kr.199 halvårligt, hvis man allerede er kunde hos YouSee og eksempelvis har den fulde pakke?

Jeg forstår nok ikke deres prisliste.
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... eksi_dpris

Hvad tager de eksempelvis for deres kortlæser ift. at købe den andre steder?
Af FlatpanelRookie
#52277
Jeg har lige undersøgt priser hos YouSee.

Oprettelse: :599
Fuldpakke pr. mdr. :375
Leje af HD boks pr mdr:59
Kort afgift ½årligt :199


Dælme en dyr fornøjelse synes jeg. Fuldpakken inkluderer disse kanaler

http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_nye_fp

Og når man lejer HD boksen, får man disse som bonus:

http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_nye_fp

Bla. Tv2Sport HD. JA TAK !

Men lidt bitter man skal ud i den dyreste løsning for at få TV2 sport, som egentlig er den eneste der er super vigtig for mig.

Hvis nogen har forslag til en billigere løsning så tip mig endelig.
Brugeravatar
Af kthomsen
#52281
kago_dk skrev:Så man skal ikke betale oprettelsesgebyr men kun de kr.199 halvårligt, hvis man allerede er kunde hos YouSee og eksempelvis har den fulde pakke?

Jeg forstår nok ikke deres prisliste.
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... eksi_dpris

Hvad tager de eksempelvis for deres kortlæser ift. at købe den andre steder?
Har du allerede fuldpakken fra yousee via analog, kan du hvis du har et tv med DVB-C modtager få et kort fra yousee som koster 199kr. pr. halvår i leje.
Hvis du hellere vil have en ekstern HD-boks, f.eks. den med indbygget harddisk til at optage i HD kvalitet(god ekstra feature), så koster det de 199kr halvårligt for kortgebyr og 59kr pr måned for leje af boksen plus et oprettelsesgebyr på 500kr.
Vil du dog have HD-Boksen (59kr per måned) med HD-pakken(4 HD-kanaler) oveni din normale fuldpakke til 49kr, så er oprettelsen gratis og du skal ikke betale 500kr i oprettelse.

Er du stadig i tvivl så kontakt yousee. De kan forklare det meget nemmere over telefonen.
Af lennon
#52286
kthomsen skrev:
kago_dk skrev:Så man skal ikke betale oprettelsesgebyr men kun de kr.199 halvårligt, hvis man allerede er kunde hos YouSee og eksempelvis har den fulde pakke?

Jeg forstår nok ikke deres prisliste.
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... eksi_dpris

Hvad tager de eksempelvis for deres kortlæser ift. at købe den andre steder?
Har du allerede fuldpakken fra yousee via analog, kan du hvis du har et tv med DVB-C modtager få et kort fra yousee som koster 199kr. pr. halvår i leje.
Hvis du hellere vil have en ekstern HD-boks, f.eks. den med indbygget harddisk til at optage i HD kvalitet(god ekstra feature), så koster det de 199kr halvårligt for kortgebyr og 59kr pr måned for leje af boksen plus et oprettelsesgebyr på 500kr.
Vil du dog have HD-Boksen (59kr per måned) med HD-pakken(4 HD-kanaler) oveni din normale fuldpakke til 49kr, så er oprettelsen gratis og du skal ikke betale 500kr i oprettelse.

Er du stadig i tvivl så kontakt yousee. De kan forklare det meget nemmere over telefonen.
Det vedkommende reelt sparer med intern DVB-C tuner - når det ellers er etableret- er 59kr pr måned til box leje ?
Brugeravatar
Af kthomsen
#52291
Ja det vil jeg mene, eller 39kr pr måned hvis det er den boks uden harddisk man lejer.

Jeg ved til gængæld ikke hvad det modul du sætter kortet i til at sætte det i TVet koster.
Brugeravatar
Af kthomsen
#52294
tjekkede lige yousee igen.

digital kortlæser til TVet koster 995kr hvis man bestiller uden en ekstra digital pakke eller 495kr hvis man samtidig bestiller en digital pakke.
Derudover er der ting som du mister ved ikke at have en ekstern boks.
Tjek den her side: http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... v_eksi_bok

Så summasummarum er vel at det først prismæssigt kan betale sig at "nøjes" med et digitalt kort til TVet efter et års tid i forhold til at få en HD-boks uden harddisk og HD-pakken oveni.
Men med digital kortlæser til TV'et mister du så features som boksene har.
Af uncle sam
#52305
Tak, for de gode inputs.....men Yousee er no-go.... det er simpelthen for oldnordisk :) har lige nu fibernet fra SE 10mbit op/ned, hvilket TDC ikke kan tilbyde !:( og man kan jvf. TDC ikke få Yousee med mindre man samtidig har internet gennem dem !:( .

Desuden kan de på min adresse max tilbyde 2mbit ned og 512kbit op....og der er ingen garanti de kan levere sådan hastighed :((

Kan så regne ud at det eneste der kan komme på tale for mig er Boxer Vestpakken fra d. 1.feb. og at DVB-C ikke er essentielt for mit vedkommende..
Af lennon
#52308
uncle sam skrev:Tak, for de gode inputs.....men Yousee er no-go.... det er simpelthen for oldnordisk :) har lige nu fibernet fra SE 10mbit op/ned, hvilket TDC ikke kan tilbyde !:( og man kan jvf. TDC ikke få Yousee med mindre man samtidig har internet gennem dem !:( .

Desuden kan de på min adresse max tilbyde 2mbit ned og 512kbit op....og der er ingen garanti de kan levere sådan hastighed :((

Kan så regne ud at det eneste der kan komme på tale for mig er Boxer Vestpakken fra d. 1.feb. og at DVB-C ikke er essentielt for mit vedkommende..
Fibernets TV pakker er så til gengæld lidt mystiske :(
Af johnsa
#52334
Interessen for kombinationen DVB-C og MPEG4 (indbygget i skærm, som separat tuner, indbygget i DVD/Bluray/HD recorder, som PC-kort, etc) er dramatisk stigende. Var det ikke en ide for flatpanels.dk at lave en opdateret database/oversigt over produkter/nyheder/planer på dette område ? Jeg har læst Torben Rasmussens aldeles udmærkede artikel http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... &id=122902 4676 ,som glimrende beskriver teknikken bag de enkelte implementeringer, men vi (jeg) er noget på herrens mark, når det drejer sig om at finde produkter, der matcher .... Hvis en sådan oversigt allerede findes, undskylder jeg og beder bare om et link ... O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52335
Tak for kritikken. Tag ikke det følgende ilde op:

Information omkring tunere mv. står jo i specifikationerne for et givent TV. Vi angiver hvilke tunere der sidder i de TV der anmeldes (når vi husker det... hint, hint - Rasmus!), men jeg synes det er lidt overkill, at skulle samle alle disse informationer i en liste her på siden. Og hvor går græsen? Skulle listen også inkludere hvilke TV der har en fungerende EPG, hvad kontrastforholdet er, hvilken responstid et TV har osv., om der er korrekt 1080p24 afspilning? Alle har forskellige prioriteter mht. hvad de gerne vil have i en specifikationsliste.

Du kan jo blot bruge eks. EDBpriser og vælge at sortere efter TV med indbygget DVB-C og MPEG4 dekoder, så har du listen over TV der kan bruges til digitalt kabel-TV og ditto HDTV. Personligt har jeg ingen ambitioner om at supplere min artikel om "Sådan får du digitalt TV" med en liste over TV, der har eller ikke har de nødvendige DVB-tunere. Lidt benarbejde må der kunne forventes fra vore læsere ;)
Af johnsa
#52337
Tak for dit hurtige svar ... jeg er ked af, at du opfattede mit indlæg som en kritik .. det var bestemt ikke sådan ment. Tværtimod har jeg lært utroligt meget ved at læse jeres pædagogiske artikler om dette og andre svære emner.

Jeg har faktisk forsøgt mig på edbpriser.dk, men har ikke fundet at man kan angive mpeg4 og DVB-C som søgekriterier (i kombination) - hverken dér eller på hifipriser.dk. Jeg ved godt, at man kan søge på de enkelte leverandører, men det er nok det, jeg beskriver som "herrens mark".

Jeg må også indrømme, at der er en 'bagtanke' : de fleste leverandører har været meget sløve til at lancere (eller omtale planer for) produkter med mpeg4/DVB-C tunere - og jeg tror på at et forøget fokus fra flatpanels.dk - ved at fremhæve produkter med netop denne support - vil kunne bringe flere tilbud på markedet, til glæde for alle de husstande, som over det næste par år skal udskifte modtagere og recordere.

Men jeg respekterer naturligvis jeres beslutning om ikke at ville gøre dette og vender - let slukøret - tilbage til 'herrens mark' ... :(