Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kazze
#52168
Så har jeg besluttet mig for, at kaste mine sparepenge efter PZ8, da den kun koster ca. 1000 kr. mere end PX80'eren..

MEN det er desværre kun Pixmania, der sælger den til en fornuftig pris i øjeblikket, og ikke bl.a. Dustinhome som før..

Hvordan er jeres erfaringer med denne forhandler, og ville i købe her på, hvis der nu ikke var de store alternativer?

Desuden står der ikke hvilken version det er de sælger.. Altså om det er en PZ8E, som jeg går ud fra, at det er.. Nogen der kan sige mig det?

http://www.pixmania.com/dk/dk/1548114/a ... ccessoires
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52170
Pixmania er franske, så hvis du får problemer med TVet så er du på den. Så skal det retur til Frankrig og det kunne godt gå hen og blive noget dyrere end den besparelse du får på TVet nu og her.

Har du tjekket tilbuddene i tilbudsaviserne? Det er typisk PZ8 der er på tilbud i øjeblikket. Se evt. på firmaernes hjemmesider, såsom Expert, Fona mv.
Af Kazze
#52202
Tak for besvarelsen..
Ja, det kan jeg godt se.. Men der er ikke noget med, at man kan kontakte Panasonic direkte her i Danmark så?

Der er jo desværre ikke så mange der fører denne model, men fandt den på Elgigantens hjemmeside til 9000 kr., og så falder idéen lidt til jorden :)

Andre der ved, hvor denne model kan købes billigt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52204
TVet er parallelimporteret når det kommer fra Pixmania, så Panasonic DK vil ikke røre det med en ildtang.
Af cannavaro
#52206
yakken skrev:Pixmania er franske, så hvis du får problemer med TVet så er du på den. Så skal det retur til Frankrig og det kunne godt gå hen og blive noget dyrere end den besparelse du får på TVet nu og her.

Har du tjekket tilbuddene i tilbudsaviserne? Det er typisk PZ8 der er på tilbud i øjeblikket. Se evt. på firmaernes hjemmesider, såsom Expert, Fona mv.
Fona sælger ikke Panasonic Tv. De er næsten gået 100% med på LCD-bølgen, nøjagtig som Merlin har gjort det før. I deres Kataloger, ser man udelukkende LCD, eller LED-skærme. Egentlig skræmmende.

PT er Pioneer's LX5090H, det eneste Plasma-Tv, som Fona officielt fører. De øvrige Plasma-Tv fra eksempelvis Samsung, bliver heller ikke ført frem i lyset, eller forhandlet som standardvare.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52207
cannavaro skrev:Fona sælger ikke Panasonic Tv. De er næsten gået 100% med på LCD-bølgen, nøjagtig som Merlin har gjort det før. I deres Kataloger, ser man udelukkende LCD, eller LED-skærme. Egentlig skræmmende.
LED og LCD er ikke to forskellige typer TV. LED er blot en anden type baggrundsbelysning til LCD TV end den CCFL belysning man har brugt indtil nu.
Af Kazze
#52209
Nå for sørens.. Så det er derfor det er så vigtigt, at de ikke er parallelimporteret (:.. Så hvis jeg helst vil holde mig under 7000 kr., er det måske bedre jeg nøjes med Px80eren..?

Nej, det er skræmmende.. Fona har ingenting, men til gengæld er priserne høje :p..
Af Dlejt
#52213
What?

Jeg troede da, at hvis man købte igennem en dansk hjemmeside... Så var garantien dansk? Oder?

Er det så det samme hvis jeg køber igennem apple.com/dk, så skal den pludselig til USA eller hvad?

Har faktisk også et godt øje til selvsamme tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52217
Nej, du har samme reklamationsret - ikke garanti. De to ting er ikke det samme.

Du kan ikke sammenlige med køb fra apple. Du køber jo heller ikke Pana-TVet direkte fra Panasonic. Køber du igennem en ekstern forhandler så skal reklamationer ikke, som udgangspunkt, foregå direkte til producenten men til den forhandler du benyttede. Visse forhandlere sælger dog udstyr med den danske importørs garanti i ryggen, og disse varer er ikke parallelimporterede.
Af Ringhejm
#52230
Når nu skal i lige høre.

1. Når de har en dansk hjemmeside er det de danske regler der gælder.

2. Hvis TV'et går i stykker det første år skal du blot ringe til pixmania som vil sørge for at det bliver lavet hos en lokal forhandler. ( måske panasonic center i DK. ) men det er stadig pixmania der skal betale for transport.

3. går det i stykker i løbet af det andet år du har det skal det sende til frankrig, du skal selv betale for leverings omkostninger.

Jeg har lige købt dette tv ( næsten samme model som din )
http://www.pixmania.com/dk/dk/1440286/a ... zh8fv.html
Og jeg skulle meget gerne få det her i løbet af denne uge. det er sendt afsted og jeg har fået T&C nr.

Jeg vil sige at når jeg køber det mærke så regner jeg ikke med at det går i stykker inden for de første 2 år. chancen er ikke så stor med gode kendte mærker.

Så jeg er da villig til at spare 4-5000 kr på at købe det der. og skulle det gå i stykker inden for 2 års garantien, ja så tager jeg den på det tidspunkt. besparelsen er der stadig... kan næsten købe et nyt TV for de sparede penge om 2 år hvis det skulle gå i stykker.... ellers koster det sikkert ikke 4-5000 kr at få det lavet... så jeg tør godt tage chancen.. ( har taget den før og gør det igen. 8) )

Det er anden gang jeg handler hos Pix og har aldrig haft nogen problemer med det.

Edit**

Her kan i se hvordan det foregår hos Pix.

http://www.pixmania.com/dk/dk/faq-7-3-- ... sp-y-.html

http://www.pixmania.com/dk/dk/faq-7-9-- ... erne-.html

http://www.pixmania.com/dk/dk/faq-7-7-- ... sp-y-.html
Af HSKS
#52243
Hejsa.
Jeg kan kun anbefale PP radio.
Jeg bestilte mit 37PX80 kl 11 og kl 18.30 blev det leveret til døren af ham selv.
Det er godt nok lidt dyrere men den ekstra garanti og at det er Panasonic dk der er inde i billedet syntes jeg at det gør det mere betryggende
Man skal bare huske at melde sig ind i panasonic klubben før man køber.
Super Fjernsyn :)

Mvh Henning
Af Kazze
#52269
Så blev der lavet lidt reklame ;).. Men tak for svarene.. Til de priser der er i øjeblikket, besluttede jeg mig for, at der ikke er den store idé i at købe PZ8.. Så skal man enten ta PX80 eller PZ80, hvis man er villig til at ofre det ekstra..

Det var lige en tand for meget for mit budget lige nu, så jeg besluttede mig for en 42"PX80, købt fra JustinHome, og bliver leveret af GLS imorgen..
Den har jo trods alt fået en del ros må man sige ;)
Brugeravatar
Af radiomand
#52282
Så må du jo håbe at den kommer i morgen.

Jeg bestilte varer fra Dustinhome d. 24/12-2008 (var lager), pengene blev trukket på min konto 29/1-2009, varene blev afsendt fra Sverige i dag kl. 1:29 (7/1-09), men jeg valgte jo også post danmark (levering 2 dage)