Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kimusen
#52094
Det er sku desværre en jungle for mig at finde ud af hvad det næste TV for mig er det rigtige.. Det TV vi har nu er et Dantax Plasma 42" med snart fire-fem år på bagen, og det har tjent os rigtigt godt, og gør det stadig.. Meenn efterhånden som teknologien bliver bedre og bedre, så lækkerierne rigtigt kommer frem, ja så er tiden sku til et snarligt skifte..

Vi sidder med en box fra YouSee hvor vi har Digital TV, kan man evt. få en sådanne "box" indbygget i TV'et..?

Lidt kriterier;
Sidder tre meter (ca) fra TV'et
Skal også bruges til PS3
Bliver set en del DVD'er
Sort/Piano-sort
Pris: MAX 10.000,-
Meget gerne 42" + (Hvis det kan lade sig gøre indenfor denne pris)
Mærke for os er fuldstændig ligemeget

Har selv kigget på følgende;
SAMSUNG PS50A456
LG 50PG6000

Men ingen af disse TV'er har FullHD 1080P, og da TV'et også skal bruges til PS3, er det så no-go hvis ikke 1080P understøttes..?

Spørg endelig ind hvis jeg mangler at skrive noget info..

Mvh Kim :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52096
Alle boksens funktionaliteter kan du ikke få i noget TV i dag, men muligheden for at se digitalt TV uden boks kan godt lade sig gøre. Du skal blot se efter et TV med DVB-C tuner og MPEG4 dekoder. Du kan læse mere om det her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676
Optage-funktionen, med mulighed for HD optagelse, kan du dog ikke få i noget TV i din prisklasse.

Personligt ville jeg beholde boksen og tage LG 50PG6000. Hvis du er ked af fjernbetjeningen, så få fat i en universalbetjening i stedet. Hvis du derudover er ked af at have boksen stående, så kan man også få en IR-extender, der fungerer som et ekstern IR-øje, hvorved boksen kan gemmes af vejen.
Af Kimusen
#52097
Det er ikke pga. box'en generer mig, og gør absolut ikke noget at den kommer til at stå fremme, kunne bare have været lækkert hvis den kunne gemmes væk, så er der jo de færrer ledninger.. ;)

Men har det ikke nogen betydning omkring FullHD kontra Non-FullHD, omkring PS3/Bluray..?

Mvh Kim
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52099
Betydningen af fuld HD vs. alm. HD er afhængig af siddeafstanden. Du skal sidde meget tæt på et fuld HD display for at få glæde af den høje opløsning og ofte så vil du kun lægge mærke til forskellene når man ser på kanallogoet i hjørnet. Med ting i bevægelse er det meget meget svært at skelne imellem et 1080p-TV og 720p-TV - selv når du står på 1 m afstand.

Jeg ville ikke bekymre mig om opløsningen.

Mht. boksen, så vil en IR-extender gøre dig i stand til at fjerne den helt, men kablet fra boks til TV slipper du jo ikke for. Du kan endda få IR-extendere der tilføjer RF-signallering mellem din fjernbetjening og IR-extenderen, så du slet ikke skal have noget IR-øje synligt nogen steder. Det er nok også godt, for lige netop dén model af extenderen, som fås herhjemme, er så hylende grim, at jeg næsten kunne græde over det...
Billede
Af Kratz
#52104
Men hvis du meget gerne vil have FullHD (selv om Yakken selvfølgelig har ret i det ikke er vigtigt under de givne omstændigheder) kan du også få en Panasonic 42PZ80 indenfor dit budget. Billedet er efter min mening mindst lige så godt som det du får på LG'en