Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CPH2100
#52060
Kære medbrugere, først og fremmest tak for god læsning. Jeg er røget med på bølgen som følge af et ødelagt billedrør i mit MX7000...

Anyway - budgettet er 10-15.000 og jeg har luret lidt på Sonys designmodel EX1 og nu senest KDL W4500, som jo har 100mhz. Mit foretrukne har óg er nok stadig EX1 modellen, men med 50 mhz er jeg kommet i tvivl, specielt efter at Sony Centeret nævnte, at jeg burde gå efter min 100Mhz. EX1 i 40" sælges nu for 10K og W4500 i 46" sælges for 14K.

Mit behov er primært tv via kabel tv og en smule fodbold... Dertil vil jeg se frem til Bluray via en PS3 og naturligvis lidt spil når tiden tillader det.

Det skal siges, at jeg har læst mange indlæg og er nok blevet påvirket lidt af Panasonic og Pioneer. Eneste krav jeg bare har er, at højtalere skal være integreret, da jeg har en "allergi" overfor ledninger...og dermed surround anlæg mv. Sorry guys :p

Nogen gode alternative forslag til og evt. indspark til ovenstående modeller i forhold til mine behov vil jeg være taknemmelig for. Skal siges, at design også har en stor faktor - nok derfor jeg faldt for Sony EX1 oprindeligt... ;)

og endeligt. Når jeg kører kabel tv via antennekabel og indkøber et programkort You See, vil selve kablingen da have betydning for det endelige billede? jeg har ca. 12 meter fra udgangen til fjernsynet..

1000 Tak på forhånd!
Af Kratz
#52087
Til de formål du nævner ville jeg seriøst overveje en plasma skærm.

Det er rigtigt at Pioneer ikke har integrerede højtalere i deres plasma skærme. Til gengæld ligner de sidemonterede højtalere en del af skærmen efter min mening. Men derudover er Pioneer over budgettet.

Til gengæld har Panasonic integrede højtalere i deres plasma skærme.
Nu skriver du ikke hvad din foretrukne skærmstørrelse er? Men da du nævner 40 og 46 tommer går jeg ud fra vi ligger i dette leje. For 42 og 46 tommer er masser af muligheder indenfor PZ80, PZ85 eller PZ800. Alt sammen indenfor dit budget, og bedre skærme end nævnte Sony modeller hvis du spørger mig.
Af dk_akj
#52089
Kig også på LG's 50" PG6000 eller 7000, de er lidt billigere en Panasonic.
Designet er noget mere elegant end Panasonic og billedet er tæt på at være lige så godt.

Jeg har selv et PG7000 og er meget glad for det.

Anders
Af CPH2100
#52090
Tak for besvarelsen. Jeg er nok blevet påvirket lidt af den trend der kører vedr. Panasonic herinde, på trods af mit ønske om Sony W4500 i enten 40" eller 46".

Af de 3 modeller du nævner, hvilken vil du så anbefale hvis integrerede højtalere virkeligt er essentielt og prisen er knapt så vigtig?

Nogen input vedr. mit spørgsmål ang. antennekabel i forb. med HD? Jeg er nybegynder på det område, hvorfor det kan virke lidt basalt..

Og endeligt, hvor køber man en Pana rent fysisk i Københavnsområdet? Jeg foretrækker en bestilling gennem en traditionel butik/forhandler.

Takker for hjælpen.
Af CPH2100
#52091
50" er lige i overkanten for mig (og specielt chefen...). Designet er dog af stor betydning og tak for din anbefaling.

Nogen der kender noget til Sony EX1 i 40" - står til 10K hos Sony/Fona i denne uge og er pisse lækkert i designet...næsten for godt til, at være sandt. Anyone???
Af dk_akj
#52093
CPH2100 skrev:50" er lige i overkanten for mig (og specielt chefen...). Designet er dog af stor betydning og tak for din anbefaling.

Nogen der kender noget til Sony EX1 i 40" - står til 10K hos Sony/Fona i denne uge og er pisse lækkert i designet...næsten for godt til, at være sandt. Anyone???
Så skal du bare have en med hjem på prøve og så lade hende se hendes yndlingsfilm, så er det ikke et problem mere ;-)
Af telum
#52095
Du bliver ved med at sige EX1 til 10k - det passer altså ikke. EX1 koster 23k i sony center og kan måske fås til 17-18k andre steder. Det har samme panel som W4500, er tyndere, trådløs tilslutningsboks og har DLNA.

Det du omtaler hedder E4020/E4000 afhængig af farven på kanten yderst. Det har samme panel som W4000.
Af CPH2100
#52101
Sorry - du har ret. Modellen hedder SONY KDL40E4020 FULL-HD M. DVB-T/C MPEG4 og står netop nu til 9995,- sat ned med 3K lige før jul.

Nogen meninger om denne model, da designet tiltaler mig rigtigt meget og samtidigt har den størrelse jeg kigger efter. Eneste minus er de 50Mhz.

Og så igen, hvilke af de 3 Pana´er bør man gå efter i 42" hvis prisen er underordnet?
Af Kratz
#52105
Hvis lyden er meget vigtig for dig, ville jeg kigge efter 42PZ800.
Jeg havde samme 'krav' om lyd i TV'et fra hjemmefronten, og jeg synes 42PZ800 gør det godt, af integrerede højtalere at være.
Samtidig synes jeg designet er pænere (med glasplade dækkende hele fronten) end for PZ80 og PZ85 (men det er selvfølgelig altid en smagssag ;) )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52106
CPH2100 skrev:Nogen meninger om denne model, da designet tiltaler mig rigtigt meget og samtidigt har den størrelse jeg kigger efter. Eneste minus er de 50Mhz.

Og så igen, hvilke af de 3 Pana´er bør man gå efter i 42" hvis prisen er underordnet?
Vi har jo selv en anmeldelse af E4020 og der ligger også en i vores sektion for brugeranmeldelser. De vil nok være et udmærket udgangspunkt.

PZ800 giver dig det bedste fra Panasonic og som det nævnes, så er designet bestemt i den pænere ende for Pana's vedkommende. Skulle jeg selv købe et Pana-TVi dag, så var det helt klart denne model jeg ville satse på.
Af CPH2100
#52199
Takker Yakken og alle jer andre. Jeg tager en runde i weekenden og træffer en beslutning derfra. Ser frem til et kig på Panasonics modeller.