Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Robo
#52043
Hey
Ville høre om nogen af jer der vidste hvilken opløsning man får ved at tillutte en xbox 360 ved hjælp af hdmi kabel til en fladskærm ??
Af Nick_S
#52044
Du vælger selv. 576p, 720p eller 1080p :)
Af Robo
#52045
Nice hvor gør man det på tv eller xbox
Af Robo
#52049
Og så er det selvfølgelig en ting jeg ikke helt kan forstå,, og det er at folk her inde og andre steder anbefaler plasma hvis man skal bruge den spille konsol fordi det skulle kører meget bedere i forhold til opdateringstiden, skulle være bedere end på lcd, nu var jeg ned og se BR på både pioneer kuro og samsung serie 9 og syntes at de kørte flydende på begge skærme, nu ved jeg så ikke om det kun er på Br det er såen!!
en der kan foklare det.
er nemlig ved at skulle købe et nyt tv og kan sq ikke rigtigt bestemme mig for om det skal være den ene eller den anden, for der er fordele og ulemper ved både lcd og plasma

billed mæsigt syntes jeg det er smag og behag kan fks godt lide skarpe billed som lce laver!! ikk fordi plasma ikke er skarpt men er jo bare en anden måde pixel er lavet.

giv endlig gas med jeres kommentare
Af Corax
#52066
BR er en butikskæde der sælger legetøj. Blu-ray forkortes BD (Blu-ray Disc)!

TV'et har kun en opløsning. Så det er på Xbox'en du sætter sætter opløsningen.

Plasma TV er hurtigere til at opdatere billedet end LCD TV er. Men LCD TV i dag er mere end hurtige nok til at der ikke er en synlig forskel i det fleste tilfælde.

De største grunde til at plasma bliver anbefalet fremfor LCD er at de skulle have et bedre sortniveau og mere naturtro farver.
Jeg synes dog ikke det er så normalt at plasma TV bliver anbefalet specielt til konsolbrug netop pga. at plasma TV kan få burn-in og purple snakes.
Af Turbo
#52068
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:30, rettet i alt 1 gang.
Af Corax
#52123
Hvis du går ud og kigger på nogle af de virkelig gode LCD TV som også ren faktisk er blevet indstilling ordentligt eller ligefrem blevet ISF kalibreret (altså ikke dem du finder i Fona eller Elgiganten) så vil du se at LCD TV godt kan konkurrere med plasma.

Plasma er tit det bedste køb fordi LCD tit har en dårligere fabriksindstilling, dårligere betrakningsvinkler og ligenu skal man betale mere for et tilsvarende LCD billede som på et plasma.

At sige burn-in ikke er noget problem mere er ikke helt rigtigt. Alle skærme LCD som plasma kan få burn-in. Men det er rigtigt at burn-in på plasma TV ikke er så stort et problem som det var før i tiden.

Der findes ingen gode LCD PC skærme under 20", panelerne i de små skærme er for dårlige.
Jeg vil aldrig skifte tilbage til det CRT flimmer helvede og mine gamle CRT var professionelle skærme, så det er ikke noget jeg skriver fordi jeg brugte dårlige CRT.
Af Turbo
#52125
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:30, rettet i alt 1 gang.
Af Kratz
#52134
Der er ingen tvivl om at LCD er blevet meget bedre med hensyn til responstid. Men der er nogle basale begrænsninger ved LCD teknologien på dette punkt som du altså ikke kommer ud over uanset hvor godt du kalibrerer.
Jeg tror ikke jeg selv ville bemærke det, men jeg har hørt flere energiske gamere der, som Turbo, har oplevet problemer selv med de bedste LCD skærme.
Af Robo
#52144
Jeg kan det klart følge det med crt skærm da jeg selv stadigvæk sidder med min sony g520 20" crt skærm og den kører bedere end samsung lcd 19" som jeg også har stående lige ved siden af i fks cs køre sony bare bedere selv om lcd´en er tilsluttet med dvi (digital) og crt med d-sub (analog)

men som jeg skrev tidliger kunne jeg ikke se forskel på pioneer kuro og samsung serie 9 da begge var tilsluttet blue ray ( BD :D hehe corax)
kan da godt være jeg ikke fik set det ordenligt i længere tid,, men jeg så på plasma og lcd med samme signal og der kunne jeg se forskel og plasma´en kørte mere flydene end lcd. Ved så ikke hvilket signal de fik om det var analog eller digitalt
Af Corax
#52325
Turbo skrev:Hey :)
Corax du er blind samt dit sidste afsnit er direkte vrøvl - Havde jeg skrevet 21", havde du skrevet 22" - Du kan intet flimmer se på en CRT monitor der køre 85 Hz eller mere i progressive opløsning ;)
Jeg tvivlede også stærk på at jeg ville rokke dig. Men jeg er ikke den blinde, det er dig og det er dine forældede fordomme der har gjort dig det.

Det er rigtigt hvad jeg siger omkring panelerne i LCD skærme over 20", så det er ikke fordi du skrev du ejer 19". Man ser ikke S-IPS paneler og lign. i de små skærme.
Robo skrev:da begge var tilsluttet blue ray ( BD hehe corax)
Det var bedre, men uforkortet hedder det nu altså blu-ray.
Så kan jeg vist heller ikke rette dig flere gange. :D
Robo skrev:men jeg så på plasma og lcd med samme signal og der kunne jeg se forskel og plasma´en kørte mere flydene end lcd. Ved så ikke hvilket signal de fik om det var analog eller digitalt
Hvis det var blu-ray du så kan det kun være digitalt fordi det kan kun sendes via HDMI eller DVI (sikkert også display port).
Men hvor flyende billedet er har ikke noget med opdateringshastigheden. Hvis LCD'en var for langssom ville du se slør når der er hurtig bevægelse i billedet.
Af Westh
#53224
Jeg har netop i dag fået mig et panasonic pz85 TV , og har sat min xbox til det, men kan ikke få det højere end 720. Når jeg forsøger at sætte det på 1080p, går den automatisk bare tilbage på 720. Nogen der har oplevet samme problemer, eller kan hjælpe mig?