Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#51942
Jeg har købt nyt hus, og har ikke længere noget fjernsyn, og skal derfor bruge 3 nye fjernsyn til henholdsvis stuen, soveværelset og køkkenet.

Jeg bor i vestjylland og har ikke kabel tv, og vil derfor gerne gøre brug af boxers tilbud. Derfor er mine prioriteter til stue tv'et:
- DVB-T og MPEG4
- Digital lydudgang (jeg har ikke kunnet finde info på om boxer sender film i surround, men uanset hvad så bliver lydsignalet vel lidt bedre med en digital udgang?)
- Full HD og 24p er at foretrække, da den skal sættes til en PC, så det lyder til at 1:1 pixelmapping giver lidt og 24p giver meget ved blueray film afspilning?

Jeg forestiller mig et tv i størrelsen 40-46, en max pris på omkring 10k, og det produkt jeg har fundet som passer bedst på ovenstående er Sony KDL-40W4000 http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... &Soegeord=

Jeg syntes det ser ud til at man får meget for pengene og at det scorer pænt i de tests jeg har læst. Men mine spørgsmål er:

- Er der noget jeg overset? Kan jeg træffe et bedre valg ud fra mine prioriteter?
- Hvilke erfaringer har I omkring valg af fjernsyn til de resterende rum? Skal man gå efter noget fra samme producent / samme modelserie? Eller blot det der bedst passer til ens ønsker per rum, selvom det kan betyde 3 forskellige looks og fjernbetjeninger?