Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marchello
#51923
Hey alle,

Jeg har lige et spørgsmål: Er der nogen af jer der ved, hvornår i 2009 der vil komme flere laser baserede tv på markedet?

det eneste jeg kan se lige nu er mitsubishi 65" tv, men det koster lige 7000 $ hvilket er lige offensivt nok for et tv, samt at 65" vil se pisse dumt ud i et rum på 16 kvm.

så ved i om der komme sådanne tv i mindre størrelser og fra andre producenter end mitsubishi?
Af sketchpad
#51966
marchello skrev:65" vil se pisse dumt ud i et rum på 16 kvm.
Det er jo øjnene der ser.... jeg har et 50" i min ca 16 kvm. stue og ville ha købt et 60" hvis jeg fik det i samme
prisklasse, HD opløsning er så stor at det ser super godt
ud selv 2 meter væk. De første uger virker størrelsen jo
lidt voldsom - men bagefter synes man alt andet er for lille. :D
Af marchello
#52040
okay.. ah jeg synes måske lige det er offenstivt nok :)

nå men fandt selv noget på hdguru.

http://hdguru.com/hd-gurus-2009-predictions/336/

efter at have læst det, så udsigterne til andre laser tv's lille ud i 2009.. :(.. kun mitsubishi der kommer med nogle.. og det er ikke sikkert de kommer i små størrelser.. samt jeg har hørt at deres service er noget L O R T
Af sketchpad
#52041
Prøv med et 50Pg6000 tv fra LG, så bliver du ihvertfald ikke skuffet.

Har du pengene til det, kunne du jo altids slå dig på et Pioneer 500A, top-of-the-pop - og stort, dejlig tv!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52073
Problemet er, at buzz-ordet i denne sammenhæng kun er "laser" og ikke "fladskærm". Dybden på et laser-TV kan nok hurtigt skræmme køberskaren, der har været vandt til TV i tykkelser under 10 cm. I USA har man for længe siden omfavnet bagprojektions-TV, men herhjemme er de aldrig rigtigt slået igennem. Jeg tror det vil være meget svært at få dem til det nu.

Ydermere bør det nævnes, at selvom laser-TV kan vise alle de farver du kan udspænde med ægte RGB kilder, så er der ikke nogen udsendelser der er lavet til at blive vist med så stort et farverum. Du vil, med andre ord, få forkerte farver på skærmen, på trods af at RGB kilden er næsten perfekt.