Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#52050
MikLau skrev:Jeg har efterhånden så gået mere i dybden med at læse om 37PX80E, og det virker jo meget fint. Har så besluttet med mig selv, at det nok også er det værd, at ofre de lidt ekstra penge så.

TV'et var ikke, for mig anyway, at finde i Elgiganten i Esbjerg, jeg har mulighed for også lige at tjekke om det er i Expert i morgen, men ellers ligger det tætteste panasonic-center ~75km væk, og det er da en mulighed at køre dertil for at kigge på det.

Men tuffs spørgsmål fik mig til at undre mig lidt - har jeg ikke læst om; nogen der kan afklare? :)
Endvidere har PX80E'eren da de andre ting, jeg vil have. Digital og analog tuner.

Såvidt jeg har forstået, så er både digitalt og analogt igennem det standard kabel? Men er DVB-T ikke noget helt andet? Er i hvert fald det jeg forstår ved 'terrestial' :/
Panasonics PX modeller har en indbygget tuner, som kan tune et analogt signal samt et DVB-T signal. DVB-T signalet opfanges via en antenne på huset. Du vil altså via en antenne på huset, - og PX80 tuner - kunne se de 4-5 Danske luftbårne digitale kanaler. Alt andet digitalt tv -kabel,sat.boxer osv skal du bruge en eller anden ekstra box for at kunne tune. Dog findes der rent faktisk nogle ganske få antenneforeninger,som sender digitalt kabel-tv ud på de frekvenser, som PX80 kan tune. Forvirret ? ?
Af Hc_Esbjerg
#52051
MikLau skrev:Jeg har efterhånden så gået mere i dybden med at læse om 37PX80E, og det virker jo meget fint. Har så besluttet med mig selv, at det nok også er det værd, at ofre de lidt ekstra penge så.

TV'et var ikke, for mig anyway, at finde i Elgiganten i Esbjerg, jeg har mulighed for også lige at tjekke om det er i Expert i morgen, men ellers ligger det tætteste panasonic-center ~75km væk, og det er da en mulighed at køre dertil for at kigge på det.

Men tuffs spørgsmål fik mig til at undre mig lidt - har jeg ikke læst om; nogen der kan afklare? :)
Endvidere har PX80E'eren da de andre ting, jeg vil have. Digital og analog tuner.

Såvidt jeg har forstået, så er både digitalt og analogt igennem det standard kabel? Men er DVB-T ikke noget helt andet? Er i hvert fald det jeg forstår ved 'terrestial' :/
Hej

Kunne læse at du har været i Elgiganten i Esbjerg og haft en oplevelse med en Sælger kan du tilfældigvis huske hvem Sælgeren var ?

Mvh.

Henrik
Af MikLau
#52112
lennon skrev:Forvirret ? ?
Mindre og mindre :p
Hc_Esbjerg skrev:Kunne læse at du har været i Elgiganten i Esbjerg og haft en oplevelse med en Sælger kan du tilfældigvis huske hvem Sælgeren var ?
ikke rigtigt, nej. Ville det dog ikke også være lidt forkert at udstille et navn til lynching? :)

On topic! Jeg var så oppe i Expert i dag for at snakke med en, der var en del bedre service der. De har normalt at 37" PX80 til 5000 - dog udsolgt lige pt. Jeg ved ikke om PX80E er bedre? ;;)

Og så fortalte han, at billedet og designet lignede "en anden skærm" meget - kan dog ikke huske model(nummeret), og det så jo umiddelbart ret nice ud.

Så meget tyder faktisk på det bliver plasma 37" PX80(E?) jeg ender med at købe. Det billigste igennem hifipriser var 5000,- for PX80E og det kostede også 5000,- i Expert dog for PX80. Burde jeg vente til de for PX80 i butikken igen? Fjernsynet haster ikke, og hvis PX80E ikke er meget bedre, så vil jeg hellere have den mere pålidelig (og lettere) service der er at hente når det foregår fysisk. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52114
Er du 100% sikker på at han ikke sagde PX8 i stedet for PX80? Jeg har endnu ikke set nogen fysisk forhandler der havde PX80 i 37" til 5000 kr. - de reklamer de udsender fra Expert plejer også kun at være med PX8 og ikke PX80.

Der er ikke forskel på PX80E og PX80, men der ER forskel på PX80 og PX8! PX8 er en noget skrabet model, der har en ældre billedmotor. Den kan ikke umiddelbart anbefales. Hvis de dog vil garantere at der er tale om PX80, så nap du den blot hos Expert.
Af MikLau
#52129
Det var ikke noget, ekspedienten sagde, men nærmere noget jeg selv så. Ikke at det giver nogen garanti.

Jeg har derfor lige cyklet ud til Expert igen for at kigge en ekstra gang, og konklusionen er så den at, at jeg dog havde set forkert. Det er "bare" 37PX8 de har derude. (Dog stadig til 5k, wee)

og så hedder det vel den Panasonic 37PX80, som Joergner fik udspeciferet :)

Nu har jeg så læst det ene review af BuyVision der var på Trustpilot, og det lignede lidt 'meh'. Men jeg kan se, at Getmore A/S også er med på de 5000 i dag, og dem har jeg da lidt erfaring med.

Så hvis det bare er at tilslutte kablet fra det gamle fjernsyn i det her, og at det burde virker i hvert fald med 'ældre konsoller' og dvd-afspiller, så er det vel et final (for det med tilslutnings"krav" har jeg ingen forstand på, men jeg kan dog se, at der er alle mulige output). Nogen der kan bekræfte dette? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52131
Jeg ville købe den hos DustinHome i stedet og tage deres GLS Next-day levering. Det må være ligeså billigt. Getmore har et noget blakket ry og jeg ville bestemt ikke handle hos dem.
http://www.dustinhome.dk/lp_1540_4433.aspx

Du kan blot hugge alle dine tilslutninger i TVet og bruge dem uden videre. Hvis du ikke har konsoller, der kan vise HD, så kan alt køre via scart og dit TV-stik er det samme som man benytter i et CRT TV.
Af MikLau
#52133
Det koster dog 5.415,00 kr hos DustinHome; 5.356,00 kr i enhedspris og 59,00 i forsendelsesomkostninger. Kan dog se, at de har (dog) et lidt bedre ry hos trustpilot.

Og hvis det, der gør DustinHome bedre, er den åbenbart enormt hurtig forsendelse, så er jeg da villig til at vente et par dage for at spare de 415 kr. På den anden side, så hvis indpakningen også er meget bedre, så skal det vel lige overvejes en ekstra gang. Syntes ikke at kunne have læst noget om indpakning so far.

Og i den sag er indpakningen vel pænt vigtigt i forsendelse af større objekter som et tv? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52136
Det har intet med indpakning at gøre. Jeg ville ikke lægge mine penge hos Getmore pga. deres elendige service. Hvis TVet ikke kommer til at fejle noget, så er det selvfølgelig fint nok, men tanken om at skulle kontakte Getmore hvis noget går i stykker, er ikke en sparelse på 450 kr. værd i min bog.
Af MikLau
#52149
Ja ok, det med serviceydelser er sku et godt argument. Især når det er noget, der for nogen mennesker, er ret mange penge.

DustinHome it is; Panasonic 37PX80 it is!

Mangetusindetak for hjælpen!(B

Edit: Faktisk, så tænkte jeg lige over. 300 kr mere og så er det 42" i stedet for, ville det være en dum idé?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52158
Nej, det er skam en udmærket idé. Tingene bliver hurtigt for små og du får trods alt en del tommer for ret få kroner ekstra.
Af MikLau
#52165
Jamen øh...

Så er det gjort og endnu engang tak for den vilde hjælp! :D
Af Hc_Esbjerg
#52203
MikLau skrev:
lennon skrev:Forvirret ? ?
Mindre og mindre :p
Hc_Esbjerg skrev:Kunne læse at du har været i Elgiganten i Esbjerg og haft en oplevelse med en Sælger kan du tilfældigvis huske hvem Sælgeren var ?
ikke rigtigt, nej. Ville det dog ikke også være lidt forkert at udstille et navn til lynching? :)

On topic! Jeg var så oppe i Expert i dag for at snakke med en, der var en del bedre service der. De har normalt at 37" PX80 til 5000 - dog udsolgt lige pt. Jeg ved ikke om PX80E er bedre? ;;)

Og så fortalte han, at billedet og designet lignede "en anden skærm" meget - kan dog ikke huske model(nummeret), og det så jo umiddelbart ret nice ud.

Så meget tyder faktisk på det bliver plasma 37" PX80(E?) jeg ender med at købe. Det billigste igennem hifipriser var 5000,- for PX80E og det kostede også 5000,- i Expert dog for PX80. Burde jeg vente til de for PX80 i butikken igen? Fjernsynet haster ikke, og hvis PX80E ikke er meget bedre, så vil jeg hellere have den mere pålidelig (og lettere) service der er at hente når det foregår fysisk. :)
Det var nu mere fordi jeg selv har kendskab til stedet og er du må gerne skrive en Mail til mig på [email protected] med beskrivelsen af personen. :) Hvis du lyster :)
Af Dlejt
#52216
Er det svært at kallibrere?
Af lennon
#52226
Panasonics plasma line up er med nogle ganske få indstillinger ganske ok "out of the box" - og i det hele taget nemme at gå til.