Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#51836
Hej

Står og skal til købe et tv, men er meget i tvivl om hvad jeg skal investere i. Læste en fladsskærmstest i JP: http://jp.dk/arkiv/?id=1546112&eceExpr= ... eArchive=o
hvori Philips' tv blev udråbt som vinder.
Synes dog ikke anmeldelsen er så fyldestgørende, så er der nogen herinde der har en idé om hvor godt fjernsynet reelt er?

Har også set meget på Panasonic, og er også klar over, at når det kommer til billedekvalitet rykker det fra Philips' tv. Er dog bare mest varm på lcd af flere grunde.
For det første kommer det til at stå et sted hvor der er en del lysindfald, det er i hvert fald et problem om sommeren med mit nuværende Crt-tv.

Derudover er jeg en smule bekymret for retention/burn-in. Har lige købt en PS3, som jeg jo nok kommer til at bruge en del. Og jeg ved jeg kommer til at spille en hel del fifa09, og i den forbindelse er jeg bekymret for at fx stilling og oversigtskortet i bunden af skærmen i sidste ende vil brænde sig fast, da det er nogle objekter som hele tiden er på skærmen. Hva siger i til det?

På forhånd tak:)
Af red_martians
#51837
overvej en PZ80 eller PZ8 istedet. Næsten samme skærm uden motionflow-teknik. og meget billigere.
Jeg tror langt de fleste er enige i, at især farvekvaliteten på bedre plasmaskærme er LCD overlgen, og er dit hovedformål TV og film, så gå efter en god plasma.
Af kamikazedk
#51839
red_martians skrev:overvej en PZ80 eller PZ8 istedet. Næsten samme skærm uden motionflow-teknik. og meget billigere.
Jeg tror langt de fleste er enige i, at især farvekvaliteten på bedre plasmaskærme er LCD overlgen, og er dit hovedformål TV og film, så gå efter en god plasma.
Nu gik spørgsmålet ikke på om Panasonic havde en god farvegengivelse, men om der ville opstå retention-problemer i forbindelse med langvarig afvikling af spil?
Brugeravatar
Af kthomsen
#51857
Jeg synes jeg har hørt en del herinde om, at LCD giver skygger/trails når man spiller hurtige spil som især Fifa og online FPS etc. Plasma er ihvertfald hurtigere hvad det angår.

Du bør ikke være så bange for burn-in på et panasonic plasma af nyere tid (PX/PZ). Jeg har endnu til gode at snuble over een der har fået burn-in på det. Og jeg ved fra min egen PX80 at der skal utroligt meget til før der er tydelig retention i flere sekunder.

Det eneste der taler imod en plasma for dit vedkommende er lyset.
Hvis du er generet af det idag på dit CRT vil du nok også blive forstyrret af det på et plasma, men da kan man få gardiner, hvis man vil have et bedre billede! :D
Af Turbo
#51859
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:42, rettet i alt 1 gang.