Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Superkaj
#51763
Hej

Jeg købte en PS3 her i sommers, og nu syntes jeg det er på tide at få en ordentlig fladskærm som jeg kan koble den til.

Jeg har set lidt på Sony's og Panasonic's fladskærme, men jeg ved overhovedet ikke hvad der er godt at vælge, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I ville vælge til en spillekonsol. LCD, plasma?

Jeg kunne godt tænke mig at det var på minimum 40 tommer. Mit budget ligger på max. 15000 kr.

Mange tak for hjælpen!
Brugeravatar
Af kthomsen
#51766
Få dig et Panasonic 42PZ80 eller PZ85. Så har du stadig masser af gysser i budgettet til BlueRay film til din PS3! ;)
Af Superkaj
#51772
Mange tak for svarene!

Dem I linker til, er det ikke plasma tv?

Er plasma bedre end LCD mht. spil? :-)
Af Illgor
#51773
generelt til spil så nej, der er plasma pt det bedste. desuden giver plasma et rigtig godt billede som kun bliver ligesågodt på meget få lcd tv. som generel computerskærm er lcd bedst, men jo ikk det du skal.
læs her på siden - står en masse om det rundt omkring
det pioneer er desuden en klasse for sig - læs test af det
Af Superkaj
#52002
Ok. Men kan man også se okay tv / film på sådan en plasma fladskærm?
Jeg så engang en plasma skærm i ekspert, og da var jeg ikke særlig imponeret, men det er efterhånden også et par år siden :-)
Af Turbo
#52009
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:39, rettet i alt 1 gang.
Af Robo
#52012
hej har hørt at hvis man tager til svergie og køber et tv og tager det ud af landet (til fks danmark :p) så ryger garantien, kan det passe
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52015
Superkaj skrev:Ok. Men kan man også se okay tv / film på sådan en plasma fladskærm?
Jeg så engang en plasma skærm i ekspert, og da var jeg ikke særlig imponeret, men det er efterhånden også et par år siden :-)
Ja, det er stadig langt det bedste valg. Plasma modellerne fra Pioneer eller Panasonic er det bedste du kan få uanset hvad du ser på dem.
Af Superkaj
#52016
Turbo skrev:
Illgor skrev:som generel computerskærm er lcd bedst,
Hey :)

Det er ikke rigtigt - LCD når ikke de nye Plasma til sokkeholderne, heller ikke til PC/spil brug.

Det er KUN på LCD tingene bliver Uskarbe når de bevæger sig, det har jeg ikke set på nye Plasma skærme og CRT.

LCD giver kun et lige så godt billed som CRT og Plasma når det er stil billed - I film og spil kan man ikke rigtig brug stil-billed til noget som helst.

LCD er og bliver noget lort både som PC og TV skærm.
Hej, Turbo

Så plasma er helt klart det bedste til at se film og spille PS3 på?