Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#51566
Jeg skal have mig et tv, størrelsen mellem 40" og 42"

Har ledt og ledt, men enten er de for meget det ene,
eller for lidt det andet... man kan bare ikke få alt, til ingen penge :)

LCD eller Plasma ? tjaa.. umiddelbart har jeg prøvet at primært kigge på LCD, kun pga. elforbruget, men dette er ikke alt afgørende dog, har læst meget godt om plasma herinde nemlig.

Designmæssigt kan jeg godt lide Samsung, men er ikke låst fast i disse dog.

Jeg skal bruge det til primært TV, men også spillekonsol(Wii)... og så vil jeg gerne have min PC tilkoblet, så jeg kan se DVD film.

Pris ? hvis tv'et er prisen værd, så er det fint.

Dem jeg har kigget på er
LCD:
http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=3 ... sku=391092

Plasma:
http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=3 ... sku=420737

Hvad vil i anbefale ? evt. andre ?


~Gawc
Af sketchpad
#51571
Hvis pris ikke betyder meget for dig, så er Panasonic
og Pioneer det oplagte valg mht. Plasma.

Pas dog på med at købe for gamle modeller, mærkevare er ikke
alt - teknologien bliver stadig forbedret, så hellere nyere
paneler end ældre kendte paneler.

Sony på LCD siden (især deres nyere 200 hz modeller)

Selv har jeg 50PG6000 fra LG (som er et 50" plasmatv med
ydelse der ligner Pioneer) til en lav pris, bemærk venligst
at der kan være forskel på panelerne på 6000'modellerne mht
til 42" vs 50" !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51605
Vi har en artikel om forskellen på LCD og plasma, som vil afklare en del misforståelser:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428

De plasma-modeller du har kig på er ganske udmærkede og PZ85 (eller PZ80) er på vores officielle liste over top-anbefalinger. Hvis du ikke har noget fuld HD materiale, så ville jeg dog medtage PX80 i overvejelserne, idet den er væsentlig billigere. Den er stadig HD Ready, men ikke fuld HD. Fuld HD kan dog ikke rigtigt retfærdiggøres når du ikke har en BluRay, idet TV, DVD og Wii kun er i SD kvalitet (Wii'en har endda lavere opløsning end SD).
Af Gawc
#51633
Tak

Har læst om forskellene, og vil gerne have mig full HD, i tilfælde jeg vil anskaffe mig BlueRay.

~Gawc
Af benjaminhviid
#51649
Gawc skrev:Tak

Har læst om forskellene, og vil gerne have mig full HD, i tilfælde jeg vil anskaffe mig BlueRay.

~Gawc
Så vil jeg anbefale dig at anskaffe Panasonic PZ80, den kan i 42" fåes til 8000 på nettet.
Af benjaminhviid
#51655
Gawc skrev:Tak

Har læst om forskellene, og vil gerne have mig full HD, i tilfælde jeg vil anskaffe mig BlueRay.

~Gawc
Så kan jeg anbefale Panasonics PZ80. Den fåes på 42 tommer til ca 8000 kr på dustinhome.dk (pt ikke på lager)
Af Kratz
#51658
yakken skrev:TV, DVD og Wii kun er i SD kvalitet (Wii'en har endda lavere opløsning end SD).
Gud, er det virkelig rigtigt? Synes ellers Wii ser ganske godt ud på en 42 tommer skærm på tæt hold :)
Af lennon
#51669
Hvis man er nede i 40"-42" skærme, - er det meget meget begrænset, hvad du kan se af den forøgede detaljegrad som Blu Ray har.
Af immortal
#51683
Jeg kigger selv efter tv til blue-ray og spille konsol.

Mit bud ville ud fra specs kontra pris være LG's LG427000 der får man da helt sikkert en helt masse for kun 6500,-
Af immortal
#51684
Jeg forstår altså ikke anbefalinger på pz80, det er ikke 100hz det har ikke 24p kun 2 hdmi indgange, jeg ved selvfølgelig godt det ikke er det der tæller, men jeg går da ikke ud fra lg's nye panel er dårligere end et gammelt panasonic. ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51687
Jo, PZ80 har 100 Hz og p24. Det har ikke interpolation i sin 100 Hz, men den teknologi er der ret bred enighed om er noget hø.
Af Kratz
#51689
Og derudover har den 3 HDMI indgange (skønt den ene sidder i fronten). Gammelt synes jeg heller ikke ligefrem man kan kalde det (under 1 år siden det kom på markedet).
#51695
Turbo skrev: Der er en del misforståelser omkring strømforbruget LCD/Plasma.

Jeg har haft en måler på mit TV (42PZ80E), det bruger i snit 260-280 watt. Forbruget er opgivet til 385 watt, men det er et max forbrug.
 
Quoted for total agreement!

Jeg har lige tjekket måle resultaterne for mit eget 50" plasma
fra LG (50pg6000)

CHOCK! 230 W pr time. INKL. standby + samsung yousee harddisk optager / HD tuner. + dvd afspiller.

23 kWh på 100 timers drift, jeg er MÅLLØS...