Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#51518
Hej, Vi har et stort problem på vores Panasonic 42' plasma-skærm. Der kommer meget tit forstyrrelser i billedet i form af lilla plamacher, og det kommer især hvis folk i f.eks. en film går rundt i et rum - så vil der komme plamacher i hjørnerne af rummet. Og nogle gange på væggene. Vi har prøvet at udskifte alle vores kabler til dyre kabler, da vi fik foreslået det, men det har ikke hjulpet. Der er også nogle, der har fortalt os, at det kan være nogle magnetiske stråler, der går i tv'et, men burde det så ikke gøre det hele tiden ?? Og på alle programmer ?? Vi har sat et Pioneer surroundsystem sat til (Der står DVR-550H på dvd'en), hvor højtalerne er sat ved siden af tv'et på tv-bordet. Og så har vi en Selector-boks fra YouSee sat til. Kan disse ting have noget med det at gøre ?? Jeg må indrømme, at vi ikke har prøvet at sætte et andet tv til, eller at tage nogle af de forskellige ting fra. For jeg ved ikke, hvornår de der plamacher vil komme - for det er jo ikke hele tiden. Det er mest, når vi ser noget på Selectoren eller dvd'en. (Det føler vi ihvertfald, men det er også de ting vi bruger mest). Det er ret træls, så jeg håber, at der er nogle, som kan hjælpe os med at løse problemet. Vh. Dorte.
Af SJ
#51576
Hvis skærmen er en Panasonic 42PV60, så er det et kendt problem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51606
Søg på "Purple snakes" i Google så finder du venner i nøden... Det er et kendt problem for skærmen, som du ikke kan fjerne helt.
#51615
Jeg blev desværre ikke meget klogere på, hvad jeg kunne gøre ved det her. Men tak for hjælpen alligevel. Jeg må nok prøve at tage kontakt til dem, jeg har købt tv'et af, og høre hvad de siger til det.
#51616
Og hvad tv skal jeg vælge, hvis jeg skal købe et nyt ?? Det må gerne være 50' denne gang. Jeg ser masser af film, men kunne også tænke mig at køre min computer indover. Er det så noget Pioneer, jeg skal have ?? Eller noget helt andet ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51618
Det kommer vel an på hvad pengepungen siger. Hvis du kan undvære 20.000 kr. plus lidt løst og fast til højttaler og fod, så er det helt klart Pioneer LX5090 du skal se på. Hvis budgettet er mindre, så kan du få meget 50" skærm ved at se på LG 50PG6000 (det koster i underkanten af 9.000 kr.).

Hvis du vil have noget godt og billigt her og nu, så er den nye model af dit nuværende TV et godt bud, nemlig Panasonic 42PX80E, som fås til godt 6.000 kr. inkl. fragt. Det er et VÆSENTLIG bedre TV end det du har stående nu.
#51625
Så har jeg kigget lidt. Jeg tror nu, at jeg vil vælge at købe Pioneer LX5090 H. Det lader til at være det bedste køb - men selvfølgelig også det dyreste.