Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af toldogskat
#51122
Som ny bruger har jeg brug for lidt ekspert viden
Jeg har yousee kabel tv og et B&O MX 6000 tv med et fantastisk godt billede, men da skærm størrelse er 28” er det ikke et stort billede på 3,5 m afstand.
Hvis jeg vil fortsætte med et analog signal, har jeg hørt det bedste er Plasma tv, er det korrekt? er billede lige så skabt som på B&O
Jeg kan se her i forummet, at det bedste til en fornuftig pris er Panasonic TH 37PX80.


/Per
Af lennon
#51124
toldogskat skrev:Som ny bruger har jeg brug for lidt ekspert viden
Jeg har yousee kabel tv og et B&O MX 6000 tv med et fantastisk godt billede, men da skærm størrelse er 28” er det ikke et stort billede på 3,5 m afstand.
Hvis jeg vil fortsætte med et analog signal, har jeg hørt det bedste er Plasma tv, er det korrekt? er billede lige så skabt som på B&O
Jeg kan se her i forummet, at det bedste til en fornuftig pris er Panasonic TH 37PX80.


/Per
Med din siddeafstand bør du mindst sigte efter et 42"- 46". Når det er sagt,bør du være opmærksom på,at et analogt signal tar sig dårligere ud, jo større skærmen bliver. Tror dog snildt,at Pana80 kan hamle op m dit B&O,- men du bør under alle omstændigheder satse på et digitalt signal. Muligvis vil dit B&O umiddelbart virke skarpere pga den meget mindre skærm størrelse. Kig event lidt på Panasonic 46 PZ 80/85, som leverer noget af den bedste billedkvalitet overhovedet . .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51146
På et analogt signal vil et plasma-TV ikke kunne levere et billede på højde med dit MX6000. Med et ordenligt digitalt signal (dvs. kanaler der ikke er komprimeret langt ind i ...) så vil du få et billede der overgår CRT.

I min mening er det dumt at skifte dit MX6000 ud til fordel for et PX80 hvis du ikke har tænkt dig at købe din kanalpakke i digital kvalitet. Jeg har ikke kunnet indstille et PX80 til at levere noget der overgår mit eget MX6000 på et Yousee kabel-TV signal.
Af lennon
#51326
yakken skrev:På et analogt signal vil et plasma-TV ikke kunne levere et billede på højde med dit MX6000. Med et ordenligt digitalt signal (dvs. kanaler der ikke er komprimeret langt ind i ...) så vil du få et billede der overgår CRT.

I min mening er det dumt at skifte dit MX6000 ud til fordel for et PX80 hvis du ikke har tænkt dig at købe din kanalpakke i digital kvalitet. Jeg har ikke kunnet indstille et PX80 til at levere noget der overgår mit eget MX6000 på et Yousee kabel-TV signal.
Hvilket også er min formodning. Men vi har jo så heller aldrig ikke set et 32" PX80 O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51372
Jeg er måske lidt langsom i dag, men hvor passer de 32" ind i denne sammenhæng (i og med at PX ikke fås mindre end 37" )? Er det ikke 37" modellen der tales om?
Af lennon
#51376
yakken skrev:Jeg er måske lidt langsom i dag, men hvor passer de 32" ind i denne sammenhæng (i og med at PX ikke fås mindre end 37" )? Er det ikke 37" modellen der tales om?
Er åbenbart heller ikke selv så skarp . .

Mente,at trådstarter havde B&O 32", - en str. som jo rigtigt nok ikke findes i Panasonics plasma sortiment. Nu er det så et 28" vedkommende har, - men min pointe er stadigt at det nærmest er umuligt at sammenligne særligt præcist med et 37"- 42" alene pga størrelsesforskellen . Men jeg fornemmer på dig, at CRT i almindelighed og B&O måske i særdeleshed er mere tilgivende mht analogt signal ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51379
Det behøver ikke være B&O, men selve CRT teknologien vinder jo på at den i forvejen er analog, og dermed skabt til interlaced signaler i 720x576 punkters opløsning.

En del af problemerne med fladskærmene opstår jo også i og med at de analoge signaler sendes som 576i og ikke 576p. Fladskærmen, som jo er en progressiv teknologi, skal derfor bruge krudt på at omdanne et interlaced signal til progressivt, hvilket kan gøres med større end mindre succes.