Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af maxmo
#50846
Hej jeg har i over et års tid læst om tv og også fulgt lidt med herinde og skal nu til at flytte og vil derfor købe mit første fladskærms tv :D

Nu vil jeg så gerne købe et tv, der engang skal ind i soveværelset og stå.
Jeg har set Panasonic's 42PX80 til en 5800 inde på hifipriser
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=429592

Jeg vil mest bruge det til at se alm. kabel-tv, afspille dvd og evt. spille PS3 også.
Kommer til at sidde ca. 3 meter fra tv'et, så er 42" passende?

Jeg vil også gerne have et så billigt et som muligt, men som stadig er et godt tv.

Jeg har hældt mest til samsung, men den billige pris og jeres anbefalinger gør at jeg nu har åbnet op for panasonic og tror jeg godt kan undvære ting som full hd, dvd-b, mpeg4 osv.

Hvad vil i råde mig til? :)
Brugeravatar
Af kthomsen
#50849
Har selv PX80, og til de penge og det du skal bruge den til, så får du nok ikke meget bedre billede.
42" er fint til 3m især hvis du skal have det i soveværelset senere.
Af maxmo
#50854
Okay tak :)

Det tv jeg linker til, ved du om det er parallel importeret? og betyder det noget ved dette tv? hvad med garanti osv?

Har primært kun læst om samsung og sony tv :)
Udover alle de gange jeg har læst folks meninger om at købe et panasonic, hver gang folk har skrevet om andre tv

vil også høre om erfaringer med multimedia world?
Bor tæt ved og kan selv afhente tv'et der nemlig. Ellers bestiller jeg det ved Cinemagic nok.
Brugeravatar
Af kthomsen
#50855
Har selv købt parallelimporteret fra cinemagic uden problemer.
Det gode ved køb over nettet er, at du har 14 dages returret, skulle det helt usansynlige ske, at der f.eks. er pixelfejl. Og kommer det med posten skal du bare sikre dig at kassen er ok, når den bliver afleveret. Ellers skriver du under for levering med forbehold, eller be'r posten om at blive til det hele er sat til og virker!
Du har altid 2års reklamationsret. Du skal bare selv sende TV til reperation hos Panasonic hvis der er noget galt istedet for, at det bliver afhentet.
Af Py
#50859
Ok kan man ligefrem skrive under på pakkemodtagelsen med forbehold? ? what...
Af maxmo
#50861
Levering med forbehold?
Hvad vil det sige?

Og ja kan det betale sig at finde en nyere model og evt. tage en 37" i stedet?
Af stellahell
#50863
Købte også parallelimport hos cinemagic. Det gik ganske glimrende og der var ikke noget at klage over - generelt var der god service og jeg blev ringet op et par timer efter bestillingen - men de fleste forretninger er jo generelt enormt venlige indtil et produkt skal til reperation :)
Tv'et kom dagen efter jeg bestilte det. I øvrigt talte jeg med én fra cinemagic, som sagde at hvis der var noget galt med tv'et, ville de bare sende mig en portolabel, så jeg ikke skulle betale for at sende det tilbage til dem.
Brugeravatar
Af kthomsen
#50868
Py skrev:Ok kan man ligefrem skrive under på pakkemodtagelsen med forbehold? ? what...
Hvis pakken er beskadiget kan du skrive under på, at du har modtaget den, dog med det forbehold, at pakken var beskadiget ved levering.

I mange leveringsbetingelser står der at man enten skal nægte modtagelse eller som det mindste skrive, at pakken var beskadiget. På den måde kan firmaet kræve erstatning fra posten eller fragtselskabet og du får lettere ved at få et nyt tilsendt.

Fra Wupti.dk's betingelser:

"Hvad nu når emballagen er beskadiget, når jeg modtager varen?
Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere dem for synlige skader. Hvis emballagen er beskadiget, eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet eller helt nægte at modtage varen og lade chaufføren tage den med igen."


Så husk at læse alle betingelserne! ;)
Af maxmo
#50871
Okay mange tak.

Jeg regner med at bestille tv'et senere i dag hos Cinemagic.

Tak for jeres svar :)
Af godhandel
#50873
Prøv at kigge på px81 i stedet, det koster ikke ande end 500 - 800 mere, og det kan vise MPEG 4, så slipper du for en ekstern når der bliver lukket ned for MPEG 2.
Brugeravatar
Af kthomsen
#50874
godhandel skrev:Prøv at kigge på px81 i stedet, det koster ikke ande end 500 - 800 mere, og det kan vise MPEG 4, så slipper du for en ekstern når der bliver lukket ned for MPEG 2.
Undersøg dog først at det vil virke i DK f.eks. med alm. antennesignal.
PX81 er ifølge Panasonic fabrikeret til andre markeder end danmark, bl.a. Norge.
Jeg mener at jeg så i en anden tråd herinde, at der var svar fra Boxer eller Panasonic om, at det ikke vil virke i Danmark? Nogen der har den i baglommen?
Af maxmo
#50875
så vidt jeg har forstået så er px81 ikke til det danske marked og tuneren vil ikke virke?
Brugeravatar
Af kthomsen
#50876
Der skal vidst målfoto til de to indlæg! ;)
Af maxmo
#50877
Efter snak med en kollega har jeg fået at vide at jeg ikke burde købe dette tv grundet manglen på dvb-c og mpeg4.
Og at jeg vil få brug for det hurtigere end jeg regner med.

Burde jeg i stedet ofre en 1800 kroner mere og så købe et sony 40W4000 og få dvb-c og mpeg4 med? Så er det da alligevel fremtidssikret. Selvom begge modeller er ved at udgå allerede nu.

Samtidig er der så digital lyd på og bedre opløsning, selvom dette nok ikke vil have så meget at sige.