Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af horndrup
#50793
Hej

Jeg sad og legede lidt med mine indstillinger på mit LE46A676 og så lige denne xvYCC indstilling.

Jeg har så efterfølgende på flere hjemmesider set, at der ikke er nogen grund til at slå denne funktion til, da der ikke er nogen kilder som har det endnu. Men jeg vil sige, at når jeg slår funktionen til så bliver billedet meget mere detaljeret. Farverne bliver også lidt mørkere syntes jeg at jeg kan se.

Ville det så ikke være en god ide med det slået til ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50816
xvYCC er blot et udvidet farverum ift. sRGB. Farverummet gør brug af alle farvetrinene fra 0 til 255 i modsætning til BT.601 og BT.709 farverummene, som har skåret lidt af skalaen. Som du selv er inde på, så kræves det dog at filmene er lavet til dette farverum og der kræves en HDMI 1.3 forbindelse fra et BluRay drev for at sende farveinformationerne.
Af horndrup
#50852
Men farverne og detaljerne bliver meget bedre ved at slå funktionen til, selvom kilden ikke er med xvYCC, efter hvad jeg lige kan se.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50864
Du kan jo styre indstillingerne på dit TV som du lyster. Hvis du synes det ser bedre ud, så benyt du blot dén indstilling, men det ændrer ikke på at farvegengivelsen ikke er korrekt.