Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus-
#50725
Hej folkens,

se f.eks. lidt rundt på denne side, http://www.netonnet.se/ og prøv evt. at udregne den danske pris via valutakurser.dk

Hvordan kan det være TV'er er "så" meget billigere i Sverige end i DK?

Vil en svensk udgave af et LCD, komplet med MPEG4 tuner, dvb-t dvb-c godt kunne bruges problemfrit på det danske net også?
Af Jeronimus
#50726
Jeg tror, at Danmark og Sverige har samme standard.

Det er ikke mit indtryk, at tv'er normalt er billigere i Sverige... Men med en aktuel SEK-kurs på 67,50, så gælder det nok for tiden. (Julehandel og finanskrise forhindrer butikkerne i Sverige i at sætte prisen op i takt med, at SEK falder).

Det forekommer hyppigt, at der er stor forskel på prisen for et tv i Danmark og Sverige - selv mellem butikker i samme kæde. Men det kan gå begge veje.

Her er priser til inspiration:

www.mediamarkt.se
www.siba.se
www.onoff.se
www.elgiganten.se
Brugeravatar
Af kthomsen
#50727
en svensk krone er kun ca. 65øre værd lige nu.
en norsk ca. 75 øre.
Køber man i England er det til under 8 kr for et pund.
Det har nok noget med det at gøre også! 8)
Af red_martians
#50739
ja det er ikke andet en valutakursernes skyld..
importørene har ofte aftalt en pris med leverendøren.. og først når den genforhandles kommer den til at stige. Så det er nok bare et spørgsmål om tid. Leverandørene skal nok sørge for at prisen bliver fastsat i forhold til euro(som den danske krone er bundet til).. også bliver det ikke sjovt at være svensker eller for den sags skyld islænder.
Af Klaus-
#50746
Så blev jeg så meget klogere, tak for info :-)

Hvad mht. omtalt DVB-T , DVB-C , MPEG4 tunere..

Er der nogen der kan sige mig om dette vil volde nogen problemer?
Af red_martians
#50747
kan det sagtens.
Panasonic har bl.a. været ude og forklare, at de mpeg4tunere der er lavet til deres fjernsyn ikke vil virke i Danmark, pga. at de bliver software-opdateret på en anden måde.
DEt er højst sandsynligt noget andre producenter også kunne lide under, eller at de laver specifike modeller til specifike markeder. Det har vi bl.a. set Samsung ahr gjort tidligere.
Så det kan du meget vel risikere. DEt bedste er jo at du altid kan få en box der virker.. Er nu den eneste 100% sikre løsning.