Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tage_7
#50527
Hej FP.

Jeg står i den situation at jeg vil forkæle mig selv med et nyt TV efter en forhåbentlig veloverstået eksamen, her sidst på ugen..

Men jeg står i det problem om jeg skla købe

Pana PX 37"
Eller
Pana PZ 42"

Jeg har nemlig kun 2 mtr mellem væggene i min lille studiebolig, der hvor den skal stå..

Jeg har Almindeligt Stofa signal på nuværende tidspunkt, men overvejer digitalt..

Men er bange for at 42" bliver for stort, både ved ana og digi sig..

Nogen som har lidt erfaring med afstande til "sidde sted" til TV'et..


Mvh Tage_7
Af Ponduus
#50528
Få digital og køb dig et 42" :) Det kan du sagtens. Jeg sidder cirka to meter fra mit eget 37", og det er blevet alt alt for lille.

Held og lykke med eksamen ;)
Af Tage_7
#50539
tak for det.. har godt set den artikel der.

men jeg ser jo ikke 1080 hele tiden, også må 42" være for lille..

Men udfra erfaringen med 37 og digital, så må 42 være passende.!!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50540
Appletten kan jo bruges til både 576, 720 og 1080 liniers opløsning. Med et alm. PAL signal, så bliver TVet hurtigt for stort, men det er jo signalets skyld. Ude i fremtiden, når HD bliver standard, så vil man sætte stor pris på at have et stort TV. Husk på at vores applet angiver maks. afstanden - dvs. for 720p kan du sidde op til 3 m fra TVet uden at miste detaljegraden på et binært farvet HD-billede. Når der så kommer farve og bevægelse, så kan du sidde NOGET tættere på uden at du vil opleve problemer.

En anden ting man skal huske på er, at blot fordi man kan se en farvet pixel på skærmen, så betyder det ikke at billedet opleves som pixeleret. Du kan jo også se én sort pixel på din PC skærm, men billedet er jo stadig ikke grovkornet af den grund. Derfor kan man også tillade sig at sidde væsentlig tættere på sin skærm end vores applet fortæller dig, fordi den netop kun giver dig svaret på hvornår du sidder for langt væk.
Af Tage_7
#50549
Ja jeg kiggede lige efter igen engang, og fandt ud af det med max afstand..

Men det vil altså sige at din erfaring siger dig, at jeg, i min situation godt kan investere i et 42 " PZ 80 TV...

(Amatører vil jo gerne bekræftes af profferne)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50550
Ja, PZ80 er et glimrende valg. Hvis du først får noget fuld HD signal op på den, så er 42" jo for småt ;)
Af Ponduus
#50556
Jeg er rørende enig. Min PX80 i 37" virker så utrolig lille med HD-kilde :(
Af Tage_7
#50591
Ok, hvorlangt sidder du ca. fra din skærm?

Jeg må ned og høre hvad sådan noget digi tv, kan koste..!!!
Af Ponduus
#50592
Jeg sidder godt og vel 2 meter.