Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Plex
#50298
Hej

Jeg overvejer at købe dette TV fra Tyskland, men er lidt usikker på garanti og DVB-C tuner.

Kan man få et Sony TV repareret i DK, hvis det går i stykker under garantiperioden? Det var svært, med mit sidste Samsung!

Er der med garanti DVB-C MPEG4 i - vil gerne se HD kanalerne fra YS. Har set at Samsung IKKE har DVB-C i de tyske modeller - kun nordiske.

Plejer der at være Dansk menu i Sony fra Tyskland?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50305
Nej, generelt set så kan et TV købt i Tyskland ikke repareres her i DK uden at du betaler for det. Det skal tilbage til forhandleren hvis du vil have det ordnet på garantien.

DVB-C og dansk menu, skulle der dog være i Sony TVet, men hvis du er i tvivl, så bør du nok kontakte den danske afdeling af Sony.
Af Plex
#50308
yakken skrev:Nej, generelt set så kan et TV købt i Tyskland ikke repareres her i DK uden at du betaler for det. Det skal tilbage til forhandleren hvis du vil have det ordnet på garantien.

DVB-C og dansk menu, skulle der dog være i Sony TVet, men hvis du er i tvivl, så bør du nok kontakte den danske afdeling af Sony.
Okay det er så prisen, for at spare de få tusinde...

Tror jeg køber det i DK, når man kun sparer 2000 kr., og måske får problemer med garantien.

Tak for info :)
Af fartilmads
#50315
er det noget problem i at købe det hos GETMORE det koster pt ca 9300,-
der er vel fuld garanti på det der.

kasper
Af Plex
#50327
fartilmads skrev:er det noget problem i at købe det hos GETMORE det koster pt ca 9300,-
der er vel fuld garanti på det der.

kasper
Prøv at søg på "getmore", og du vil opleve at du ikke skal forvente, andet end problemer og bøvl hvis det går i stykker.

http://www.prcdata.dk/produkt/sony-kdl- ... /94752071/

Audio Sound har den til 9500, men ved ikke om det at parallelimport...
Af Plex
#50364
Jeg har i dag, fået en mail fra Sony vedr. parallelimport.

De fortæller at garantien stadig gælder, selvom det er parallelimport, og man kan ikke se forskel på en Dansk og en parallelimporteret udgave (desværre).

Så umiddelbart, er en parallelimporteret ligeså god, som en Dansk udgave - hvis ellers der er dansk undertekst på DVB-T/C?