Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kthomsen
#49687
Anti Amoi skrev:Mht policen så står det klart og tydeligt at burn in og pixelfejl ikke dækkes.....
Forsikringen skulle til gengæld dække, hvis jeg smider det på gulvet eller dummer mig på anden vis....

OOOPS!!! :)
Af dsluserdk
#49694
Hmmm. Jeg har set det før dog på et plasmaTV den ene side havde jeg en stor lyserød plamage og i den anden side en noget mindre men den blev større.

MAn valgte at sætte et helt nyt plasma panel i, da det er en produktionsfejl.

Nu er dit en LCD, men jeg nægter at kalde det Burn-in eller Pixel fejl.
Af dk_akj
#49719
Jeg tror at det er den beskyttende plastplade foran LCD'en der har løsnet sig, hvad sker der hvis du trykker meget forsigt på det dårlige område, ændrer plamagen sig så ??


Anders
Af Anti Amoi
#49720
Pladen foran forekommer mig at være af glas, og den virker ikke særlig fleksibel. Der sker i hvert intet, når jeg trykker på den.
Brugeravatar
Af kthomsen
#49740
Jeg vil nu stadig mene at løsningen, hvis ekstragarantien dækker det og de stadig påstår det er burn-in:

Jeg skulle flytte TVet og det gled ud af hånden. OOPS.

Hvis de prøver at smøre den af på dig med burn-in må du vende den om så garantien dækker.
Af yosti
#49749
Hej!!
da det er Elgiganten er dit tv sikkert blevet kørt ud til det der tidligere hed strax(det er vist nok infocare nu)!!
hvilket ikke er en god ting de har ikke de bedste teknikkere så du må nok heller sende det der ud igen og den her gang giv dem en skideballe med på vejen(det har de det med at frygte :D)
Mht. din forsikring så er det (desværre) endnu en måde for div. firmaerne at tjene flere penge på.. de fleste inden for brancen jeg kender siger at det er bedere at køre den over din indbosforsikring da det dækker det hele(for det meste + du spare en masse penge)
hvis de stadig ikke vil dække for rep. af dit tv så smid lortet på gulvet og giv hunden skylden :D
det virker for det meste :)
Af Anti Amoi
#49750
Det er sgu da ærgerligt, at man skal snyde dem for at få sin erstatning. Jeg håber at finde en anden løsning.

Foreløbigt kører jeg videre med screensaveren for at se om det virker.

Dernæst vil jeg få en ekspert til at vurdere skaden, så jeg har noget pondus over for El Giganten, når jeg sender det til service på ny.

Er der slet ikke nogen, der har kendskab til en dytig tekniker / et godt værksted?

PS: Jeg tror de hedder Happy Care, dem El Giganten arbejder sammen med.
Af TYBO
#49753
Lej en 3årig og stil ham foran TVet med en hammer og gå en tur.

Det er simpelthen utroligt at de kan slippe afsted med at kalde det for burnin...det er langt fra burnin.

Kan ikke se andet at de burde betale.

Det kan ikke betale sig at reparere TVet...du får et nyt TV billigere og som er langt bedre end dit gamle.

endnu et bevis på at de forsikringer stinker.
Af yosti
#49754
Hej
jeg må nok skuffe dig (Strax,Powermill,Infocare)happy-care er desværre nok bare samme vand på ny flaske eller hvad det nu er at man siger :D ....
jeg kender pt ikke nogen der kan se på dit tv men prøv at send det ind igen fladskærme har det med at de skal laves to gange da Elgiganten ovs. prøver at slippe for at skulle betale noget.. de prøver som regl først at benægte at det er noget der skal dækkes af dem bagefter opdatere de bare tv'ets software for at se om kunden opdager det !:( .... men jeg skal nok holde øjne og øre åbne i så fald at jeg falder over en expert :)
#50142
Trist at konstatere at min familie og jeg, ikke er de eneste med mørke striber og plamager på en Amoi 37" lcd skærm. Vi har mange lodrette mørke striber i hele venstre side af skærmen, samt en mindre plamage nederst til højre. Det ligner til forveksling de viste eksempler, blot er vores plamage i højre side noget mindre. I øvrigt er vores også købt i Elgiganten. Vi har prøvet programmer til at fjerne "Burn in". Vi har prøvet programmer til at fjerne/genoplive "døde og halvdøde" pixels. Intet har hjulpet. For ikke det skal være løgn, har vi tørret skærmen af i skyllemiddel - antistatisk, idet vi mente de mørke områder var støv på bagsiden af plexipladen. Vi syntes det hjalp lidt til at starte med, men i dag er problemet det samme, om end større. Vores næste forsøg bliver sikkert, at vi prøver at få plexipladen af, så kan vi måske rense det af, som er årsag til de mørke stribe og plamager. Det er ærgeligt med sådan et problem, det er jo en skærm, som ellers viser et hamrende godt billede, selv med analog signal ser det fornuftigt ud. Men hvad hjælper det, hvis øjnene mest kigger på striber og plamager? Håber andre kan byde ind med nogle ideer til hvad som kan gøres, alt (næsten) skal prøves.
Af Turbo
#50144
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:46, rettet i alt 1 gang.
Af Anti Amoi
#50370
D5, gider du ikke kontakte mig på [email protected].

Vi kan jo ligeså godt holde en direkte kontakt, når vi nu står med det, der synes at være det samme problem.

At være to må alt andet lige kunne styrke os i en eventuel sag mod El Giganten.