Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thor-thor
#49035
Så vidt jeg kan se er PZ81 en model der er parallelimporteret fra England.
Hvis det er tilfældet er det ikke sikkert at tuneren virker 100% med Dk signal. Så hvis du vil modtage tv signal via egen antenne (evt. Boxer næste år) skal du være opmærksom på dette.
Af JKay
#49122
Måske er pz85 billigere fordi pz81e er en ny model og fordi pz85 ikke har mpeg4!
Af dlanod
#49140
>Så vidt jeg kan se er PZ81 en model der er parallelimporteret fra England.

I så fald ville den have heddet PZ81B og OP skriver jo PZ81E ovenfor. (B udgaven for UK indeholder også freesat tuner).

Ved nogen om PZ81E kan modtage Folketinget MPEG4 i kbh's området? (PZ800E ser ud til at kunne).
Af Kratz
#49141
Jeg kan bekræfte at PZ800 kan tage folketinget (hvad man så end skal med den?).
Jeg har dog svært ved at gennemskue hvad det har med MPEG4 at gøre?
Brugeravatar
Af kthomsen
#49204
dlanod skrev:>Så vidt jeg kan se er PZ81 en model der er parallelimporteret fra England.

I så fald ville den have heddet PZ81B og OP skriver jo PZ81E ovenfor.
PZ81 er også til det norske marked.
Af thomit
#49207
Jeg er ganske overbevist om, at et PZ81E kan trygt kjøpes av dere dansker, hvis dere gjerne vil ha et PZ80, men også vil ha "fremtidssikring" i form av MPEG4.
Men kjøp da i Norge, ikke UK. Dvs. ikke PZ81B.
Virker det 100% i Norge, vil det også virke i Danmark, både nå og når dere får MPEG4 koding i 2012. Og selvsagt også, hvis det er helt sikkert at det er en E modell dere får hvis dere kjøper i Danmark.
Af dlanod
#49309
>Virker det 100% i Norge, vil det også virke i Danmark, både nå og når dere får MPEG4 koding i 2012.

Med garanti?.

>Jeg kan bekræfte at PZ800 kan tage folketinget (hvad man så end skal med den?). Jeg har dog svært ved at gennemskue hvad det har med MPEG4 at gøre?

Ret meget velsagtens? PZ800E har et godkendelsesmærke fra Norges Television bagpå, og et mærke med Boxer foran. Hvis PZ81E har det samme, så er der formentlig gode chancer for at mpeg4-dvbt også virker i dk.
Af thomit
#49311
dlanod skrev:>Virker det 100% i Norge, vil det også virke i Danmark, både nå og når dere får MPEG4 koding i 2012.

Med garanti?.

>Jeg kan bekræfte at PZ800 kan tage folketinget (hvad man så end skal med den?). Jeg har dog svært ved at gennemskue hvad det har med MPEG4 at gøre?

Ret meget velsagtens? PZ800E har et godkendelsesmærke fra Norges Television bagpå, og et mærke med Boxer foran. Hvis PZ81E har det samme, så er der formentlig gode chancer for at mpeg4-dvbt også virker i dk.
Nå ser det jo ut som om Panasonic's 80 og 85 modeller blir erstattet av 81 og 86 modellene også i Danmark, så de skal vel bli og få kjøpt i Danmark, med dansk garanti, ganske snart. Eller, man kan vente på neste års modeller (PX/PZ 90/95/900?) - jeg kan ikke tenke meg annet enn at de vil få DVB-T tuner med MPEG4. Som er det som trenges for luftbåren, digital TV i 2012, hvis man vil unngå ekstern tuner.


Det som undrer meg er: Visste ikke Panasonic at en stor del europeiske land enten har, eller er i ferd med, å innføre MPEG4 koding? Nå berører det ikke meg, da jeg har IP-TV - men jeg ville neppe ha kjøpt mitt PX80 dersom det var DVB-T/MPEG4 jeg trengte, og hadde en fobi mot eksterne bokser...
Af Kratz
#49336
Det er noget forvirrende med PZ81, for det betyder noget forskelligt i de enkelte lande.
Da jeg første gang så PZ81 i sommers, var jeg ret overbevist om det var en specifik model til det engelske marked, da den indeholder Freesat tuner (som det første TV på det engelske marked).
Da dette er et rent engelsk fænomen giver det ikke megen mening at implementere i andre lande.
Derfor må denne modelbetegnelse betyde noget ganske andet når den implementeres i Danmark.
Af Lars Blaabjerg
#50684
JKay skrev:Jeg har kigget på 42PZ81E og har fundet følgende forskelle mellem den og 42PZ80E:

*Der er DVB-T HD (MPEG4) support i 81E
*Der er digital lyd udgang (optisk) i 81E

Pris: 9300,- dkr hos www.buyvision.dk:
http://www.buyvision.dk/shop/panasonic-th-42-303p.html

Nogen der kender til andre forskelle?
Er du sikker på det med den digitale lyd udgang? Jeg har ikke kunnet finde noget om TV'et på panasonics hjemmeside, og hvad man finder ud af ved at kigge på andre PZ81 modeller er lidt modstridende, nemlig at PZ81B har og PZ81FV ikke har (det er i hvert fald ikke i spec listen).
Af Joergner
#50685
Det undrer mig at Panasonics hjemmeside er så ringe, de er sq ikke til at blive kloge på.
Jeg kan i hvert fald ikke finde deres nye PZ81 model på deres egen hjemmeside.

Er der nogen der ved om PZ81'eren har 1080p24 understøttelse (Altså det rigtige, ikke det der Semi-1080p24)