Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#48460
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 12:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af azrael
#48462
Du har din opfattelse, mens ingeniørerne hos ATi/AMD og nVidia, samt jeg, har en anden. Jeg kunne også forestille mig, at de mange brugere af fortrinsvis ATi-kort i HD2xxx-serien og opefter ville blive overrasket, at en funktionalitet de har brugt i længere tid faktisk ikke virker.

Du må for øvrigt gerne vise mig, hvor "lyd-pins" kan findes på et HDMI-stik. Brug gerne Wikipedia som reference.
Af Turbo
#48487
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 12:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#48489
Jeg kan ikke se hvordan Azraels svar er modsat dét du efterspørger. Der findes rent faktisk grafikkort hvor du kan føre lyd med ud gennem DVI porten og have gavn af det når signalet føres videre med et HDMI kabel.

JKay fortæller jo også at han selv benytter sig af det.
Af Turbo
#48532
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 12:07, rettet i alt 4 gange.
Af MaddPirate
#48533
Turbo --> Det er rigtig nok at nogle grafikkort kan afspille lyden over DVI. ATI's 4850 er en af dem. Hvordan det er lykkedes ved jeg ikke, men det er det.
http://ati.amd.com/products/radeonhd4800/index.html

HDMI - Enjoy the latest audio technologies using HDMI with 7.1 digital surround sound support. Also, xvYCC support allows the user to enjoy a wider range of color when connected to a capable HDTV.

Hvis de skriver det, så må det jo passe, og som du kan se er der ikke noget HDMI stik, ergo den kører igennem DVI.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#48540
Turbo skrev:Jeg har selv fundet et grafikkort, men det er jo IKKE et standart DVI interface, det er et sammenblandet interface af DVI/HDMI i et DVI stik ...  
Du ved jo ikke om det er et sådant kort der er tale om i dette tilfælde? Nike-e har ikke været flink nok at skrive hvilken type kort der er tale om, ud over at det er et "okay godt grafikkort"...