Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cjensen
#47716
jeg er ny og ved ikke alverden om emnet, har dog set flere steder at denne skulle være rimelig god. jeg havde sådan set regnet med at købe 656 til ca 6500-7000.- på nettet MEN fik så afvide i expert at den var udgået det kun var sådan noget restsalg der var rundt omkring på det, men jeg skulle købe 676 istedet da den også havde mpeg4 så man kunne se HD og det manglede det andet, blev lidt forviret må jeg indrømme og i tvivl. har jeg virkelig behov for det der HD når jeg ikke har kablet tv eller andet men kun en analog antenne (hedder det det?)
og vil jeg give 2-3000.- extra for det ?
jeg vil jo egentlig helst købe det i dansk model - men hvor dælen handler man det til rimelige priser (bortset fra elgiganten i sverige som syntes at være 20% billigere end i dk)

og i øvrigt så jeg at 40" har en bedrekontrast (1:50000) end 37" (1:35000) vil en amatør som mig kunne se det ?

på forhånd tak for hjælp !

Mvh
#47747
cjensen skrev:jeg er ny og ved ikke alverden om emnet, har dog set flere steder at denne skulle være rimelig god. jeg havde sådan set regnet med at købe 656 til ca 6500-7000.- på nettet MEN fik så afvide i expert at den var udgået det kun var sådan noget restsalg der var rundt omkring på det, men jeg skulle købe 676 istedet da den også havde mpeg4 så man kunne se HD og det manglede det andet, blev lidt forviret må jeg indrømme og i tvivl. har jeg virkelig behov for det der HD når jeg ikke har kablet tv eller andet men kun en analog antenne (hedder det det?)
og vil jeg give 2-3000.- extra for det ?
jeg vil jo egentlig helst købe det i dansk model - men hvor dælen handler man det til rimelige priser (bortset fra elgiganten i sverige som syntes at være 20% billigere end i dk)

og i øvrigt så jeg at 40" har en bedrekontrast (1:50000) end 37" (1:35000) vil en amatør som mig kunne se det ?

på forhånd tak for hjælp !

Mvh
Hej

Forskellen på en P vare og en Dansk vare er Mpeg 4 tuner T og C tuner, I dit tilfælde er det T tuner der gør det store, I En p Vare ka du risiker at din menu er på tyrkisk eller andet mystiks sprog.

Du kan ikke helt se forskellen på de mega kontraster, DU skal gå i en butik og se om du kan se den store forskel.

Elgiganten i sverige er IKKE en P vare, Men Der er ikke Mpeg4 tuner i T tuneren. og det skal du bruge når de andre MUX bliver brugt.

N