Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 56wilson
#47667
Jeg prøvede i sidste weekendt NFL gamepass HD på min bærbar. Superfed kvalitet. Jeg har så prøvede at køre signalet over på mit Sony Bravia full hd fladskærm via et vga kabel. Og her blev kvaliteten væsentlig dårligere end på min bærbar. Er det fordi jeg bruger vga?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#47672
Det kan godt være kablet, men vi skal også lige tjekke at forudsætningerne er i orden:

Hvilket Tv har du mere specifikt?
Hvilken opløsning sender du til det?
Hvor langt er dit VGA kabel?
Af 56wilson
#47705
Tv'et er et Sony Bravia KDL 40w2000. Kablet er 1,8 meter langt af mærket High Grade.

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 38_da.html

1024 x 768 er den opløsning på computeren, der passer bedst til formatet på tv'et. Men der forekommer mange små forstyrelser i billedet næsten hele tiden. Jeg har prøvet andre opløsninger på computeren, men resultatet er det samme.
Af Maddog5
#50461
Kan det ikke være fordi VGA er et analog signal, og for at få den fulde udnyttelse af et HD signal, skal det sendes digitalt (HDMI) til TV'et?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50462
Nej, Vga kan også sende fuld HD. Du skal sætte opløsningen til et 16:9 format ellers kan det ikke vises korrekt. Fuld HD et 1920x1080 så det optimale vil være at få den bærbare til at sende dét til skærmen.