Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sejer
#47604
Jeg står og skal invistere i et 46" eller 50" tv, men er meget i tvivl om hva jeg skal vællge...

Har yousee kabeltv men overvejer digital tv fra yousee.

Tv'et skal bruges hovedsageligt til film, sport og så min elskede ps3.

Krav:

Full HD
gerne dvb-c og t tuner mpeg 4
så ellers bare et fedt billede

prismæssigt ligger jeg nok i omegnen af 10.000 - 15.000

Håber meget i kan hjælpe mig da jeg har hørt meget godt om det herinde.

På forhånd tak

Jesper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#47670
Som der står i så mange andre tråde, så tror jeg Panasonics PZ serier vil være oplagte at anbefale, med mindre mpeg4 er et ufravigeligt krav. Du skal dog bemærke, at det kun har betydning for dig, hvis du vil have HD kanalerne fra YouSee. De digitale kanaler behøver ikke mpeg4.
Af JKay
#47706
For at få det helt på det rene.
Panasonic PZ serien giver et flot billede til rimelige penge.
Læs evt anmeldelsen om 46PZ85 her på sitet.
Men: Alle danske Panasonic har pt IKKE dvb-c, hverken mpeg2 eller mpeg4.
De har dog DVB-T som også er en digital tuner. Men ikke kompatibel med dvb-c! PZ80 og PZ85 modellerne har dvb-t mpeg2 og pz800 har dvb-t mpeg2 og dvb-t mpeg4 (dvb-t HD).
PZ80 og PZ85 kommer nok snart i nye versioner nemlig: pz81 og pz86 med dvb-t mpeg4 ligesom pz800.
Hvis dvb-c mpeg 2 og dvb-c mpeg4 er et krav så ville jeg kigge på Samsung PS50A766 (danske model). Det er Samsungs 50" top model. Den har et fedt billede og alt andet hvad hjertet begærer... men den koster desværre omkring 18000,- dkr.
Af Sejer
#47758
men hvis jeg nu vælger pz80 eller 85 kan jeg så bare anskaffe mig en box fra yousee og derved er det ligegyldigt om fjernsynet har dvb-c tuner, eller hva???

Har jeg forstået det rigtig?
Af martinlk
#47761
Sejer skrev:men hvis jeg nu vælger pz80 eller 85 kan jeg så bare anskaffe mig en box fra yousee og derved er det ligegyldigt om fjernsynet har dvb-c tuner, eller hva???

Har jeg forstået det rigtig?
Ja, det er korrekt.
Brugeravatar
Af kthomsen
#47767
42PZ80 er på tilbud online hos elgiganten for 8999,- i næste uge.
God deal!