Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cannavaro
#47605
Efter en hurtig søgning på Hifi-priser, dukkede denne skærm op. Ummidelbart kunne jeg ikke finde andre tv, hvilket så ikke er overraskende, da det er meget begrænset hvad du kan få af 50" for de få penge.

Med hensyn til denne skærm, er prisen rigtig flot. Kvaliteten er som sådan egentlig okay. Men vil på det kraftigste anbefale et digitalt Tv-signal, hvis den altså skal bruges til tv-kiggeri. Lidt gammel model, men indeholder dog alle de basale ting.

http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... &Soegeord=
Af BiggBoss
#47620
Hej cannavaro,

Tak for din hjælp.

Jeg ser lige pt. tv igennem TDC Selector. Så få jeg vel digital tv signal igennem den? Er det tv så ikke fint til det fremtids digital signal?

Eller hvis vi skal går lidt mere op i prisen, er der så noget andet du/andre vil anbefale?
Af red_martians
#47621
har ignen idé om hvad den koster længere.
Men tjek evt Panasonic TH50PX8... den er lidt teknik fra sidste års meget roste modelller, samt paneler af nyeste genereation... Det er faktisk et helt ok fjersyn. og ekstremt til prisen... men mener du bliver nød til at lægge lidt ekstra.
Brugeravatar
Af kthomsen
#47626
Hvis det skal være en 50" ville jeg bruge en smule mere og få en LG 50PG6000 til under 10K.
Af cannavaro
#47632
BiggBoss skrev:Hej cannavaro,

Tak for din hjælp.

Jeg ser lige pt. tv igennem TDC Selector. Så få jeg vel digital tv signal igennem den? Er det tv så ikke fint til det fremtids digital signal?

Eller hvis vi skal går lidt mere op i prisen, er der så noget andet du/andre vil anbefale?
Som det er nu, får du et digitalt Tv-signal via din Selector. Så længe du har en Selector koblet til, er der ingen forskel på et 20 år gammelt Tv og de nye rent funktionsmæssigt, for boksen leverer dit digitale signal, og med den, kan alle Tv vise Digitalt.

Ummidelbart vil Jeg helt sikkert anbefale dig, at se på PG6000, som en anden nævnte for dig. Du får et langt bedre Tv, og i sidste ende vil du sætte pris på, at du ofrede lidt mere på det. Der bliver desuden henvist til en PX8, hvilket dog er en skrabet udgave af den meget roste PX80, men dog et rigtig fornuftigt tv alligevel. PG6000 er dog en del bedre end PX8, og efter min mening er designet, menunerne og den generelle brugervenlighed i top.

Men det er selvfølgelig op til dig. Tag ud og kig på skærmene, hvis det er muligt. Hvorom alting er, har jeg solgt en del af den Samsung skærm, og folk har generelt været tilfredse. Men folk er selvfølgelig også realistiske, og ved, at de ikke får et Supergodt Tv. Jeg vil kalde det et "hæderligt" Tv til almindelige folk.