Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Roed
#47577
Jeg står overfor køb af et 40-42” fladskærms TV, og er som så mange andre i tvivl om hvilket et jeg skal vælge. Prisgrænsen ligger omkring de 8.000 kr.

Jeg havde fra starten af forelsket mig i Samsung LE40A656, da jeg synes designet på denne model er virkelig flot, og efter at have set fjernsynet i virkeligheden, synes jeg også det virker til at have et kanon billede i forhold til mange af de andre skærme der stod i butikken.

Jeg har så efterfølgende læst mig frem til at Panasonic 42PX80 skulle være bedre end det omtalte samsung, trods den billigere pris.

Er der nogen der kan be/afkrafte dette, og i så fald fortælle hvad forskellen består i?

Jeg har desuden hørt at plasma tv taber farven med tiden. Er det noget jeg skal tage med i mine overvejelser ?

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47582
Du kan få afklaret dine fordomme overfor de to teknologier her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428

PX80 vil potentielt give dig et bedre billede, men A656 er ikke et dårligt TV af den grund. Hvis du i forvejen ved at du synes godt om billedkvaliteten på A656, så er du jo godt stillet allerede. Husk blot på at få set TVet under de omstændigheder, som gør sig gældende i din egen stue - det kunne være med et analogt PAL signal.
Af samsungdk
#47748
yakken skrev:Du kan få afklaret dine fordomme overfor de to teknologier her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
PX80 vil potentielt give dig et bedre billede, men A656 er ikke et dårligt TV af den grund. Hvis du i forvejen ved at du synes godt om billedkvaliteten på A656, så er du jo godt stillet allerede. Husk blot på at få set TVet under de omstændigheder, som gør sig gældende i din egen stue - det kunne være med et analogt PAL signal.
Hej

A656 er udgået, og DU skal nu vælge A676 eller måske A696 fra expert, Same tv men Forskeligt design, Hvis du ikke lan li det røde i A676 så anbefaler jeg A696.

N