Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#47571
Jeg skal have købt mig et fladskærms tv.

Jeg har besluttet mig for det skal være minimum 40".

Mit budget liger på ca. 10.000, men kan godt ligge mere oveni, hvis man virkelig får meget mere for et par tudsinde ekstra.

Skærmen skal bruges til: Film (blueray, DVD), xbox, normal tv og evt. pc-spil (call of duty mm.).

Jeg har været en del rundt og kigge, men jeg har det lidt ligesom om jeg er gået i stå.

-Ville det være en god idé at købe et plasma tv når jeg skal bruge skærmen til Windows? (Burn in etc.).

Det skal nok lige nævnes at jeg 50% af tiden skal se normal tv (uden tuner), 30% Xbox og de sidste 20% tilslutte min computer til skærmen og spille noget Call of Duty, Counter-Strike mm.


Mvh. Alex
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#47576
Mit umiddelbare bud er Panasonics PZ80 eller PZ85 serie. De fås blandt andet i 42 og 46 tommer og leverer noget af de bedste billedkvalitet i denne prisklasse.

Du behøver ikke at frygte for burn-in, når du spiller på din PC. Det er klart, at risikoen for let retention kan forekomme, når du har statiske elementer fra f.eks. spillene stående på skærmen, men det er jo samme historie som for konsolspil, og her oplever jeg stort set aldrig selv problemer med Panasonics skærme.
Af :-D
#47586
OKay, jeg havde nemlig tænkt lidt på Samsung LE656, men det var blot en jeg fik anbefalet.

Som sagt så ved jeg ikke skide meget om skærmene, men jeg vil da hvertfald tage et plasma tv op til overvejning.

Jeg brugte også lige et stykke tid på at sidde og læse hele huiden. :D
Af :-D
#47587
Hvad er forksellen fra Pz80 og PZ85?