Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#46973
Hj Forum..

TVét er et Panasonic px80.

Jeg vil gerne have det indstillet således, at når jeg starter det op, går den automatisk på HDMI udgangen hvor min Yousee box er tilsluttet. Lige nu skal jeg trykke på AV knappen for at skifte, hvilket er lidt træls..

Hjælp modtages meget gerne :)

_ Søren / howsa
Af thomit
#46979
Ok - trykk og hold -V knappen på fronten av TV'n, trykk 3 ganger på AV knappen på fjernkontrollen. Aktiver "hotel mode", og velg så hvilken input du vil at TV'n skal starte opp med.
Detter er ikke service-menuen som sådan, men altså en egen "hotel mode" menu. Men det samme gjelder her; man skal passe på å ikke endre på ting uten at man vet hva man gjør.
Altså: Hotel mode: ON
Initial Input: (din input)

I tillegg kan du også stille inn den lydstyrke som TV'n starter opp med når du skrur den på -
Initial volume: (din lydstyrke)

OBS! Ikke rør ved instillingene "Remote Lock" og "Button Lock" !!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46985
For ikke at tirre pilfingre, så de alligevel trykker på de to punkter thomit advarer imod, så kan det fortælles at den ene låser knapperne på remoten så den ikke længere kan styre TVet og den anden låser selve TVets knapper på fronten. Har man først gjort en af delene, så kan man ikke længere aktivere Hotel Menuen og derfor kan man heller ikke fortryde indstillingen...

Så er man advaret!
Af Ponduus
#46986
Hm, hvilken "V"-knap er der tale om? Kan godt ske det er mig som ikke ser den?
Af howsa
#46988
Hej ..

Jeg takker for svarene ...

Nu virker det bare fjong !! :D

Er der andre "smarte" indstillinger som i vil ud med ??

MVH Søren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46991
Ponduus skrev:Hm, hvilken "V"-knap er der tale om? Kan godt ske det er mig som ikke ser den?
Den sidder på TVet...
Brugeravatar
Af kthomsen
#46993
yakken skrev:For ikke at tirre pilfingre, så de alligevel trykker på de to punkter thomit advarer imod, så kan det fortælles at den ene låser knapperne på remoten så den ikke længere kan styre TVet og den anden låser selve TVets knapper på fronten. Har man først gjort en af delene, så kan man ikke længere aktivere Hotel Menuen og derfor kan man heller ikke fortryde indstillingen...

Så er man advaret!
Nu har jeg ikke selv haft brug for at indstille i service menuen, da jeg har en programerbar universal fjernbetjening der sørger for, at alt tændes og sættes til de korrekte indstillinger ved 1 tryk på touch screen'en, men af ren og skær nysgerrighed, der er vel også en mulighed for at "unlock" på en måde, hvis uheldet skulle være ude? :)
Af thomit
#46994
Jeg tror man skal ringe til servicetekniker i så fall...
kthomsen, hvilken universal remote er det du har?
Brugeravatar
Af kthomsen
#46998
thomit skrev:Jeg tror man skal ringe til servicetekniker i så fall...
kthomsen, hvilken universal remote er det du har?
Hej Thomit,

Det er en Logitech Harmony One. Ligger godt i hånden! ;)
Af Kratz
#47006
Har selv overvejet Harmony One. Den ser godt nok lækker ud!
Jeg er ved at være godt træt af, at min Denon DVD og Panasonic harddisk reagerer på de samme fjernbetjeninger...
Er dog lidt i tvivl om Harmony One kan løse det problem.
Samtidig er der mange Logitech fjernbetjeninger at vælge mellem, og jeg har lidt svært ved at overskue om en af de andre er bedre egnet til almindelig 'husholdning'
Brugeravatar
Af kthomsen
#47009
Kratz skrev:Har selv overvejet Harmony One. Den ser godt nok lækker ud!
Jeg er ved at være godt træt af, at min Denon DVD og Panasonic harddisk reagerer på de samme fjernbetjeninger...
Er dog lidt i tvivl om Harmony One kan løse det problem.
Samtidig er der mange Logitech fjernbetjeninger at vælge mellem, og jeg har lidt svært ved at overskue om en af de andre er bedre egnet til almindelig 'husholdning'
Jeg har kun alm. husholding, men synes nu den er fed alligevel. Bl.a. muligheden for at sætte de forskellige tv kanalers logoer på, så man har dem at trykke på istedet for tal, osv. på touch screen. Og så er jeg mega glad for den "power cradle" der følger med, så den altid er klar til at blive misbrugt! :p
Det med din Denon og Panasonic tror jeg ikke den ændrer på. Det lyder jo som et IR-frequens sammenfald. Så ligemeget hvilken fjernbetjening det er vil du nok have samme problem, desværre.
Af Kratz
#47020
kthomsen skrev:Det med din Denon og Panasonic tror jeg ikke den ændrer på. Det lyder jo som et IR-frequens sammenfald. Så ligemeget hvilken fjernbetjening det er vil du nok have samme problem, desværre.
Yep, præcis hvad jeg også er bange for...
Men derfor kunne jeg nu godt tænke mig en Harmony One alligevel 8)