Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HattingLarsen
#46946
Hej

Som mange andre har jeg brugt rigtig meget tid inde på disse her forums. :p

Nu er min gamle far kommet til den overbevisning om at han også skal have sig et fladskærms tv og det må maksimalt være på 37".

Han har så tosset rundt i en mængde forretninger for at se på nogle fjernsyn, egentlig ganske ok, da han har set hvordan de levere billederne.

Desværre har han også fået så mange ting at vide at en mand på 60 år måske lige er ved at skvulpe over.

Han har 3 TV i tankerne, efter at jeg har skåret hans valgmuligheder til.

PX80 på opfordring af mig, da jeg har en panasonic PZ80.

Samsung A656/samsung A676

Jeg har umiddelbart meldt min far at i forhold til prisen på omkring 6.000, hvilket du kan få A656 og PX80 til er Panasonicen klart at foretrække.

Eneste grund til at jeg tvivler er, at der i A676 er kommet MPEG 4 tuner i og at han derfor vil kunne undvære TDC´sboks. Den koster så også lige 3-4.000 mere og der stejler han måske lidt.

Selvfølgelig er det et temperament spørgsmål om man vil give det ekstra for at undvære boksen. Men jeg vil alligevel gerne høre folks kommentarer (specielt Yakken 8) )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46952
Med det tilbud du kan få på PX80 til godt 5.500 kr. lige nu, så kan jeg slet ikke finde argumenter for ikke at tage den skærm. For 59 kr. pr. måned kan man lease Yousee boksen og skulle man blive træt af fjernbetjeninger ude i fremtiden, så kan man jo supplere med en universalbetjening.

Jeg kunne dog forestille mig at Computer City løber tør for PX80 modeller snart, da det virker lidt vanvittigt at de kan sælge den så billigt...
Brugeravatar
Af kthomsen
#46990
yakken skrev:Med det tilbud du kan få på PX80 til godt 5.500 kr. lige nu, så kan jeg slet ikke finde argumenter for ikke at tage den skærm. For 59 kr. pr. måned kan man lease Yousee boksen og skulle man blive træt af fjernbetjeninger ude i fremtiden, så kan man jo supplere med en universalbetjening.
Har selv PX80 med HD boks fra yousee, og andet grej.
Det bedste køb efter min PX80 var min Logitech Harmony One universal remote til en lille tusse online. Jeg har KUN den liggende nu og har aldrig vendt mig om efter een af de andre fjernbetjeninger efter jeg havde programeret Logitech'en. Og så kan selv min mor finde ud af at tænde for yousee, tv med surround fra anlægget!! :p
Af HattingLarsen
#47004
Fortsættelsen på historien er jo så at jeg snakkede med den gamle og sagde at han skulle tage PX80. Han bor på falster så en tur til computercity efter PX80 i 37" til 5.500 bliver ædt op i benzin hvis han i stedet kan forhandle den ned til mellem 6.000 og 6.500.

Nu har sælgeren så igen gjort ham i tvivl, idet samsungs nye modeller er mere fremtidssikret og at man undgår boksen...Så nu står han i samme situation igen... er mega i tvivl...

Jo tak.. Men prisen er jo også dobbelt op.. Kan godt være jeg er farvet af panasonic, men damn.. Den sælger skulle have et gok i nøden. !:(
Brugeravatar
Af kthomsen
#47005
Print en 2-3 tests af PX80 ud til farmand fra forskellige sites.
Af HattingLarsen
#47013
God idé.. Så det er gjort. Men jeg tror de lokker ham til at købe samsung. :-)
Af Cermit
#47043
Synd! Det er altså et klasse fjernsyn :)