Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joejoe
#46891
Jeg havde faktisk besluttet mig for at købe et px80, da jeg gennem sitet her, var blevet guidet en del, og os efter ha set de test det har været igennem. Det virker jo super godt til prisen.
Men var til fest i weekenden, hvor flere sagde at samsung sikkert var bedre. Er det det? jeg vil bruge omkring 6-8 tusiden på et 42".. Er det et samsung som fejer px80 fra panasonic af banen?
på forhånd tak
Mvh Jonas
Af Consulten
#46892
joejoe skrev:Er det et samsung som fejer px80 fra panasonic af banen?
Det findes ikke! ;)

(i hvert tilfælde ikke til den pris...)
Af joejoe
#46893
Ja det var det jeg fik afvide.. Men du kan så bekræfte at mit valg af px 80 er godt nok.. :-)
Af Consulten
#46894
Hvis prisklassen hedder kr. 6-8000,-, så ville jeg vælge et PX80.

For mit eget vedkommende blev det til et PZ85, men det er igen en anden pris og en anden kvalitet. :)
Af martin_bn
#46895
Har hørt mange gange at samsung har et bedre design end panasonic. Jeg er tilbøjlig til at give dem ret men synes ikke det er så galt længere med panasonic..
Har også tit hørt folk sige at samsung er bedst det passer ikke samsung laver måske bedre lcd end panasonic men hvem gider lige have det?
Køb du roligt en px80
Af RomanFanatic
#46903
Personligt ville jeg aldrig give prioitere Samsung over Panasonic. Hvad end det er hos en ven, eller i butikken ser Samsungs skærme utrolig ringe ud i forhold til mange andre skærme, hvad billedkvaliteten angår. Derimod vil jeg da sige at Samsungs har nogle ret seje designs, men det er noget jeg kigger på som det sidste.
Af JKay
#46910
Husk at tænke på fordele og ulemper. PX80 er et plasma TV, der har de problemer som alle plasma tv har. Desuden kræves der måske tilkøb af dvb-c tuner osv.. Panasonic PZ85 vandt European Best Value EISA award men Samsung vandt med deres LE40A577 European Best Value LCD-TV. LCD vs Plasma.
Af martin_bn
#46915
JKay skrev:Husk at tænke på fordele og ulemper. PX80 er et plasma TV, der har de problemer som alle plasma tv har. Desuden kræves der måske tilkøb af dvb-c tuner osv.. Panasonic PZ85 vandt European Best Value EISA award men Samsung vandt med deres LE40A577 European Best Value LCD-TV. LCD vs Plasma.
Plasma har ingen ulemper der er værd at snakke om!
burn-in - intet problem overhoved!
Genskind - Alle rigtige hjemme bio'er har mørklægnings gardiner :)
Strøm forbrug - præcis det samme som lcd!

Personlig ville jeg til hver en tid vælge en dcb-c tuner, for at få alle fordelene med (start forfra, leje en film)
Der er også rigtig mange tv med dvb-c tuner der totalt fucker!
I fremtiden vil det blive sådan at alle dvb-c modtagere skal pares med kortet fra udbuderen og så er det slet ikke sikkert at alle tv vil blive godkendt!
Af lennon
#46924
JKay skrev:Husk at tænke på fordele og ulemper. PX80 er et plasma TV, der har de problemer som alle plasma tv har. Desuden kræves der måske tilkøb af dvb-c tuner osv.. Panasonic PZ85 vandt European Best Value EISA award men Samsung vandt med deres LE40A577 European Best Value LCD-TV. LCD vs Plasma.
EISAs awards er absolut ikke et kvalitetsstempel !

Husk forøvrigt at et 42"(Panasonic) panel har ca 10% større skærm end et 40"(Samsung) .
Af martinlk
#46955
martin_bn skrev:Plasma har ingen ulemper der er værd at snakke om!
burn-in - intet problem overhoved!
Genskind - Alle rigtige hjemme bio'er har mørklægnings gardiner :)
Strøm forbrug - præcis det samme som lcd!
Ikke enig. Plasmaskærme har fosforspor. Prøv f.eks. at se en sort/hvid film på en plasmaskærm -- det er ikke altid en fornøjelse. Det gælder i hvert fald for min PX80.

Jeg foretrækker dog stadig plasma.