Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#46800
Hej
Jeg har hørt, at LCD generelt skulle være bedre til at vise bevægende billeder (som fodboldkampe) ift. plasma?
I den forbindelse vil jeg gerne høre, hvordan PX80 viser fodboldkampe?
På forhånd tak.
Brugeravatar
Af kthomsen
#46803
Jeg sidder og ser OB-Esbjerg på TV2 Sport lige nu i 16:9 format og det er bare super!
Skulle du sammenligne nogle tv i butikker, så husk på at især TV3 sender deres signal mega-komprimeret når de viser fodbold, så da er billedet aldrig genialt, ligemeget hvilket tv det er.

Generelt synes jeg al sport på mit PX80 ser godt ud, især hvis det bliver sendt via HD! :D Men selv da jeg havde analogt signal var det godt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46831
Generelt hænger det omvendt sammen. LCD har sværere ved at håndtere bevægelser end plasma TV. Vi har en hel artikel om LCD vs plasma på forsiden.
Af martinlk
#46832
Jeg kunne forestille mig at det Ups har hørt om er 100Hz-teknologien på LCD. Ved dog ikke hvor meget man får ud af det i en fodboldkamp, da en sådan jo nok optages i 50 Hz (går jeg ud fra).

Jeg kan tilføje at fodbold er glimragende på PX80.
Af andeo
#46905
hej,

nu sidder jeg tilfældigvis med px80 og ser fodbold mange gange og det er omtrent, om ikke mindst 2000 gange end min fars LCD :)

Som yakken siger så hænger det omvendt sammen og plasma har mindre responstid end lcd og dermed er den bedre til at vise bevægelse.

Du går ikke galt i byen med PX80