Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KingGuru
#46528
Jeg overvejer lidt om jeg skal gå efter Computer city's 37" PX80...
Men det kommer til at side som.. ja .. Fjernsyn selvfølgelig.. men vil også blive brugt en del som computerskærm på mit mediecenter. for ja.. når mediecenteret er startet op, ser alt jo pænt ud.. selv på min gamle 28" CRT.
Men jeg vil også gerne kunne bruge det til at lige surfe lidt rundt, tjekke Emails, rode med serverne, spille et spil Starcraft :) ..
Men det jeg her frygter er lidt den relativ lave opløsning de fører sig frem med på PX80 modellerne.

Er der nogle der har erfaring med dette, og evt i forhold til en fullHD ?

KG
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46534
1024x720 er relativt lidt til brug som monitor. Det kan godt bruges sporadisk, men hvis du forventer at du får en superoplevelse ved surf og email-skrivning, så bliver du nok lidt skuffet. Omvendt, så passer opløsningen ret godt godt hvis du sidder i en passende afstand, hvor fuld HD oftest bliver meget meget småt.

Du har vel prøvet at surfe på en bærbar PC med 1024x768 punkters opløsning? Ellers kan du jo tage ud og prøve en af de dersens mini-PCere, som typisk har en opløsning i den dur. Så får du en god fornemmelse af det - de har nok et eksemplar i Computer City hvor du vel henter skærmen alligevel.
Af KingGuru
#46579
Tjaa..
Det kan godt være jeg bliver nød til at ligge nogle flere kroner på bordet, for at få den feature med.