Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RM
#46311
Hey har lige været så heldig at få ovenstående tv, og tænkte om der var nogle der havde nogle gode råd til kalibreringen af sådan et tv?! helst uden man betaler penge for det, dvs evt. en kalibrerings dvd etc. :)
Af cannavaro
#46312
Du kan evt. købe Joe Kanes vidt anderkendte kalibreringsdvd, fra f.eks. laserdisken.dk Søg "digital video essentials"

De koster omkring 200 Kr, og kan virkelig gøre en stor forskel, hvis man bare rammer nogenlunde rigtigt.

Har selv købt en for længe siden, og kan ikke undvære den. Nu kender Jeg ikke din Samsung, fordi det er en ny model, men fælles for alle deres tidligere modeller er, at de virkelig trænger til en ordentlig justering, da fabriksindstillingerne, mildest talt er mindre heldige.

Du skal dog lige have kørt Tv'et til i omkring 200 timer, før det anbefales, da det vil give det bedste resultat.

Du skal dog ikke forvente, at det vil køre som en leg, for Nøj det er svært de første par gange. Ens engelsk kundskaber skal virkelig være godt, og du skal virkelig bruge tiden til at sætte dig ind i det..
Af RM
#46360
tak for svar, tror jeg prøver mig frem med den dvd så,. Bør man kalibrere en gang i mellem? altså kan billedet ændre sig lidt med tiden?
Af cannavaro
#46363
Billedets farver, kontrast og lysstyrke aftager efterhånden som årene går.. Teknisk set, vil der være en forringelse hvert år, men det er ikke noget du vil kunne se, mærke eller føle, så vær du bare rolig og nyd din skærm, omend en kalibrering hvert år vil være en god idé, da skærmen som du selv er inde på, "ændrer" sig lidt med tiden, hvilket kan betyde at de enkelte parametre måske skal justeres en anelse.

Held og Lykke..
Af JKay
#46549
Jeg har to spørgsmål den denne model, som I måske kan hjælpe med.

1 ) er farven helt sort eller er der noget mørk blomme farve i kanten?

2) Expert skriver på deres hjemmeside at DVB-C tuneren kun kan MPEG2 og IKKE MPEG4. Er det virkelig rigtigt?
Af RM
#46649
Hey, altså nu er jeg ikke en ekspert, men synes den har ret god sort dybde, dog ikke i stil med pioneers plasma serie. Men le40a696 har både mpeg2 og 4, så det spiller bare,.
Af KingGuru
#46653
Hvor har du fået sådan et TV, og hvad måtte du slippe for det?