Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af supermads
#44935
Hej..

Jeg er ny herinde, og står og skal have nyt tv.

Står i mellem valget af 42LG5010 og 42PG6000.

Vil hører om nogle kunne give en kommentar...

Supermads
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#44940
Plasmamodellen er at foretrække hvis du vil have den bedste billedkvalitet. Vi har en test af den i vores testsektion.
Af Kaiman
#46799
Halløj

Nu skriver jeg lige her, for ikke at oprette et nyt topic.

Kan se Komplett har 42PG6000 på tilbud, http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=347778 og synes egentlig jeg er tilfreds med billedet.

Holder vi det op imod Samsung 40A656, og til samme pris, vinder LG'en så? Designet synes jeg er godt på begge. Det er også en vigtig faktor.

Tv'et skal bruges til analog kabel tv (digital i fremtiden via boks), dvd og nintendo wii. Ingen planer om Blu-ray, men dette kommer nok engang når prisen er langt nok nede.

På forhånd tak =)
Brugeravatar
Af kthomsen
#46802
Personligt synes jeg dog ikke nogen af dem billedmæssigt måler sig med Panasonics 42PX80, især når det er til analogt i starten. 8)
Af Kaiman
#46808
Har set LG'en og Panasonic PZ80 stå side om side, og vise en animeret film. Træder jeg tilbage i den afstand jeg skal se, kan jeg ikke se forskel, så må det samme vel være gældende for analog tv? For så kan jeg godt nøjes med LG'en.

PZ80 går jeg udfra er bedre end PX80.

Edit:

Hvis jeg så skulle finde på at købe PX80, hvilken forhandler kan så anbefales?

Går selvfølgelig efter en god pris, men også hvor servicen er vægtet højt, hvis nu tvet skulle stå af.
Brugeravatar
Af kthomsen
#46813
Kaiman skrev:Har set LG'en og Panasonic PZ80 stå side om side, og vise en animeret film. Træder jeg tilbage i den afstand jeg skal se, kan jeg ikke se forskel, så må det samme vel være gældende for analog tv? For så kan jeg godt nøjes med LG'en.

PZ80 går jeg udfra er bedre end PX80.

Edit:

Hvis jeg så skulle finde på at købe PX80, hvilken forhandler kan så anbefales?

Går selvfølgelig efter en god pris, men også hvor servicen er vægtet højt, hvis nu tvet skulle stå af.
PZ80 er ny årgang og "bedre", men også dyrere.
Ang. analog, er min egen mening, som mange andre herinde også har ytret, at PX80 gør det bedre end de fleste i forhold til andre skærme i samme eller lidt dyrere prisklasse.

Jeg købte selv mit PX80 ved cinemagic.dk i Sønderborg og fik det leveret dagen efter med Budstikken (budservice mod ektra tillæg) uden problemer. Har også hørt mobiludsalg.dk er ok.
Af Kratz
#46838
kthomsen skrev:PZ80 er ny årgang og "bedre", men også dyrere.
PX80 og PZ80 er begge 2008 modeller fra Panasonic. Forskellen er at PX80 er HD ready mens PZ80 er FullHD. PZ80 er en lidt bedre skærm, uden det nødvendigvis er fordi den er FullHD ;)
Brugeravatar
Af kthomsen
#46841
Kratz skrev:
kthomsen skrev:PZ80 er ny årgang og "bedre", men også dyrere.
PX80 og PZ80 er begge 2008 modeller fra Panasonic. Forskellen er at PX80 er HD ready mens PZ80 er FullHD. PZ80 er en lidt bedre skærm, uden det nødvendigvis er fordi den er FullHD ;)
Okok, så en nyere model. Undskyld misforståelsen! 8)