Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#44430
Hej,
Jeg står og tænker på at skifte mit Sony "Bravia(?)" 32" ud, med et nyt i fuld HD.
Jeg skulle gerne have et i samme størrelse, eller større, og så må det max koste mig 7000kr.

Jeg vil geren have Samsung eller Sony, men det er ikke et must - Et Phillips er ligeså godt, det vigtige er bare det ser flot ud.

Er der nogen der kan forslå mig en model, og er det overhovedet muligt at få et godt fuld-HD til den pris? - Jeg ved ikke så meget om kontrast, pixel-plus osv, så det skal jeg lige have lidt ekstra hjælp.

På forhånd tak.

[Med fuld hd mener jeg at den skal kunne vise 1920x1080p, da den nok skal bruges med en PS3..]
Af mejersken
#44432
Du kan få en Sony 32w4000 for lidt over 7000.
Det har et godt billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#44471
Full HD giver dig ikke nødvendigvis et bedre billede. Det kan godt give dig et dårligere billed. Fejlen i mine øjne er, at mange opfatter Full HD som et "format", hvor det i virkligheden blot er en billedparameter på skærmen ligesom kontrast, lysstyrke osv.

De du i stedet bør kigge efter ved køb er den egentlige billedkvalitet. Og selv om du skal bruge det sammen med en PS3 som kan spytte 1080p ud, kan du således sagtens opnå det bedste billede med et ikke-full HD Tv. Det er nemlig ikke det afgørende for billedkvaliteten.

W4000 er et fint bud, men umiddelbart vil jeg pege på Panasonics PX80 serie som det bedste bud i prisklassen. Det starter godt nok først ved 37 tommer, menen opgradering skal jo også kunne ses i størrelsen ;)
Af Gissel
#44571
Tak skal i have. det giver lidt lidt ekstra sto til eftertanke!

- men får jeg så meget mere i et W4000, frem for mit gamle Sony KDL-32P2530?