Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#43909
Hej Folkens..

Så lige til min store glæde at der var et TH42PX80E på forsiden af det nye elgiganten katalog til 5999,- ...

Jeg åbner så kataloget på side 13 og læser nærmere..

Der er den så beskrevet som " Panasonic THPX 8 E " .. Er der nogen der kan gøre mig klog på hvilken model de helt seriøst mener?

For hvis 80'eren er til 5999,- ja så køber jeg mig et nyt TV på mandag..

Mvh Klaus
Af Ponduus
#43911
Som jeg læser det så er det PX8 modellen. En skrabet udgave af PX80.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43913
Ja, det er PX8 og ikke PX80. Du bør ikke tage PX8 modellen - den har en ringere billedbehandlings-engine end PX80.
Af djbaaz
#43915
oki... tak for det... :)
Brugeravatar
Af Andromedia
#43926
Arj, hvor er det flabet. Der står PX 80 på forsiden er deres avis. !:(
Af Schrum
#43927
..og jeg som næsten lige skulle til at låne de sidste par tusinde af mine forældre !:(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43928
Nu er mindsteprisen på den "normale" 42PX80 jo kun 6800 kr. så det er jo altså ikke den vilde forskel der er. TVet er i forvejen så svinebilligt at det jo nærmest er foræringspriser.
Brugeravatar
Af Andromedia
#43929
Men det er stadig stærkt vildledende at skrive px80 på forsiden. De skriver også at førprisen er 12.000 kr. Det er den vejledende pris for PX80. PX8 har aldrig kostet så meget, selv i de dyreste butikker.
Af Klaus-
#43930
yakken skrev:Nu er mindsteprisen på den "normale" 42PX80 jo kun 6800 kr. så det er jo altså ikke den vilde forskel der er. TVet er i forvejen så svinebilligt at det jo nærmest er foræringspriser.
Normal prisen er 6800,- ? Er det så ikke importerede modeller. Grunden til at jeg syntes denne var ekstra spændende, var at; Hey fedt, så billigt og købt i en dansk butik med dansk garanti osv. Det er vel ik helt det samme som hvis jeg købte den "stedet" du nævner til 6800,- ?

Andromedia skrev:Men det er stadig stærkt vildledende at skrive px80 på forsiden. De skriver også at førprisen er 12.000 kr. Det er den vejledende pris for PX80. PX8 har aldrig kostet så meget, selv i de dyreste butikker.
Ja det er direkte vildledning! Hvor er det ringe gjort af et forholdsvis respekteret navn som ElGiganten.. :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43933
jeg skrev ikke "normalprisen"... Jeg skrev mindsteprisen.
Af Klaus-
#43941
yakken skrev:jeg skrev ikke "normalprisen"... Jeg skrev mindsteprisen.
Beklager, der fik jeg fejllæst.
Men er der ikke noget med at den danske Panasonic garanti, ikke vil dække hvis jeg køber den til mindsteprisen på nettet.. Kontra hvis jeg gik ned i Expert og købte den til 9999,- .?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43944
Jo, hvis Expert sælger et DANSK TV så vil det være tilfældet. Men der er op til flere butikker der sælger parallelimporterede TV alligevel, så du skal stadig være på vagt.

Normalt så har en butik en servicepartner der står for reperationer af TV der ikke er købt hos den danske importør.