Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#43806
Hej forum.

Og igen tak for hjælpen med valg af skærm (PX80). Har nu fået den sat op, og kæft hvor er det max spitze! Specielt med HDMI kabel til ps3'en - det ser bare brand godt ud.

Har dog lige et spørgsmål. Nu har jeg kun S-video (som jeg brugte på mit gamle analoge 20 tommers tv) og VGA udgang på min bærbar, trods der sidder et nvidia 8600GT 512 mb gfx i min zepto 6625WD laptop.

Jeg tænker på at købe et abon. til noget HD stream over nettet, hvad løsning ville i vælge? Jeg tænker et 5 meters VGA-til-VGA kabel. Hvad bruger i? Vil man ikke få noget ud af HD signalet, eller kan det godt måle sig med DVI/HDMI, blot det ikke er digitalt?

Christian
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43808
VGA kabler kan nemt overføre HD signaler - det er bare ikke digitalt som du er inde på. Men kvalitetstabet er ganske begrænset, hvis du sender fra en PC.

Et HD abonnement kræver dog en ret heftig internetforbindelse, og derfor laves de typisk kun for fibernetkunder. Hvis det er en sådan løsning du kigger på, vil du få en separat boks, der skal tilsluttes Tv'et - og altså køre uden om PC'en.
Af ChristianKristensen
#43811
Tak for det hurtige svar.

Jeg har en meget hurtig internet forbindelse, og havde tænkt mig at købe NFL game pass HD for en sæson.

Tror jeg vil gå efter det VGA kabel så.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43812
En god idé til sådan en løsning, er også at hente den avancerede driver med kontrolpanel fra Nvidia - hvis du ikke allerede har den. I dette kontrolpanel kan du opsætte en del indstillinger, der gør det nemmere for PC og Tv at tale sammen.
Af ChristianKristensen
#43883
Okay, det vil jeg lige huske at installere når jeg får min zepto tilbage fra reperation, hvilket nok desværre har lange udsigter :((

Hvis du har erfaring med nogle settings til at få computer og tv til at tale sammen, så vil jeg meget gerne have dem :)