Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HP
#43695
Står og skal købe flatpanel. Vakler dog mellem Panasonic PX80(40 tommer) og Samsung LE40A656. Ved at det ene er Plasma og det andet er LCD, hvilket jeg ikke har nogen præferencer omkring.
Jeg har TV-signal via TDC Bredbånd, og TDC påstår at dette er digitalt signal med enkelte HD-kanaler. TVét skal primært bruges til dette samt DVD-film i ny og næ.
Er der nogen med større viden end mig selv(hvilket ikke skulle være svært) som kan overskue hvilket TV der er det oplagte valg og hvorfor????
Håber at nogen vil give deres mening....Tak:)
Brugeravatar
Af kthomsen
#43697
Hej HP.

Du behøver bare læse alle tråde med PX80 og flatpanels.dk's egen PX80 test, så ved du billedet er bedre på det end samsung.
Jeg har selv 42PX80 og er evig glad. Nogle vil mene at man skal tage LCD af den simple grund, at det ikke reflekterer sol/lampelys, men personligt er jeg absolut ikke irriteret af det på PX80'eren. Men igen, folk er forskellige.
Så hvis det kun er digital tv og dvd og du ikke sidder indenfor 1-1½m, ville jeg tage PX80 pga billedkvaliteten. Sidder du tættere på ville jeg måske gå efter en full-hd model, men det kan du læse mere om i flatpanels.dk's forklaring om man har brug for Full HD eller ej. :)
Af HP
#43699
Tusind tak for det ultrahurtige svar. Vi sidder desværre 3,5 meter fra TVét, hvilket ikke lige er til at ændre, men vil på trods af dette helst ikke op i en alt for stor skærm. 46 Tommer er dog også i spil:)
Brugeravatar
Af kthomsen
#43701
Min mening er, at man kan altid få plads til det største tv.
Med 3.5m væk kan du sagtens "tåle" et 46", også ikke Full HD vil jeg mene. Især med digitalt signal.
Det virker stort de første 2 dage, og så ved man allerede, at man skal have et større næste gang. :D
Men igen, det kommer jo an på om det må være toneangivende i stuen/biografen, eller om det skal være diskret. Personligt er det kun pengepungen der afgør størrelsen af mit tv. :p
Af Fjendbo
#43775
Mht. til størrelsen er det rigtigt.. sidder 3 meter fra mit LE40A656 og allerede nu (efter en uge), ville jeg gerne ha' en 46" .. troede, at 40" ville være mere end rigeligt, men nej, heh.. Valgte LCD og Full HD pga at jeg primært bruger TV'et via min PC og ville ikk risikere Burn-in og gerne ha' en høj opløsning - og synes oss designet er noget bedre hos Samsung, men det er jo en smagssag ..