Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
#43535
Har nu haft mit px80 tændt ca. 150-200 timer(over ca 1 mdr). Kan jeg roligt se film med sorte bjælker nu uden risiko for at skade skærmen ??. Indtil videre har jeg haft zoomet ind, når der var bjælker, hvilket selvfølgelig har givet et dårligere billede, samtidig med at teksterne også bliver zoomet ud af skærmen.
Af Ponduus
#43538
Selvfølgelig kan du det :)

Har set tv med sortebjælker fra starten med mit PX80. Skiftede bare kanal engang i mellem.
Af dd
#43545
Skiftede du midt i filmen ??

Men nu efter snart 200 timer, bør man vel efterhånden kunne se bort fra alle de forbehold, man har taget indtil videre og så bruge tv' et helt normalt - bjælker, logos osv eller ej..
Af Ponduus
#43548
Ja. SKiftede væk for at tjekke rentention. Skiftede så tilbage når der ikke var noget at se.

Du kan sagtens se normalt tv nu. Du skal selvfølgelig ikke have det samme billede på skærmen i 24 timer, men du kan sagtens se normalt tv :)
Af zyckelmaster
#43603
Enig - skynd dig at skifte til "normal" brug. Risikoen for burn-in er voldsomt overvurderet på nye plasmaskærme (især panasonics), så så længe du ikke lader et statisk billede stå på skærmen i rigtig mange timer kan du bruge det, som du lyster...
Af dd
#43662
Hej Zyckelmaster og Ponduus (og andre px80 ejere),

må jeg spørge til jeres kalibrering af tv' et (px80). Er det indstillet efter flatpanels tests råd ?.
Af zyckelmaster
#43664
dd skrev:Hej Zyckelmaster og Ponduus (og andre px80 ejere),

må jeg spørge til jeres kalibrering af tv' et (px80). Er det indstillet efter flatpanels tests råd ?.
Stort set, jeg købte dog mit før Flatpanels testede skærmen og lod mig derfor den gang inspirere af disse settings: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/

De to test er meget tæt på hinanden, men ikke helt identiske. Jeg har så i øvrigt valgt at sætte farve et enkelt hak lavere end anbefalet af HDTVtest.com (dvs. lidt højere end Flatpanels.dk's settings).
Af dd
#43784
Dvs, at du har "skarhed" på 0. Med andre ord kørt helt ud til venstre i menuen ?
Af Ponduus
#43785
Er ikke hjemme nu, så ved det ikke lige. Men bruger nøjagtigt de settings fra FP