Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#43473
Hej allesammen.

Jeg har 1 antennestik hvor de 23 analoge kanaler kommer fint ud fra antenneforeningen. Jeg har imidlertid også en digital tuner i mit tv, men under søgningen finder den ingen digitale kanaler på trods af at antenneforeningen siger at de også sender en del af deres kanaler ud digitalt? hvad kan være galt? Tv'et er et panasonic 50PZ800
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43479
Den digitale tuner i PZ modellen er kun til luftbårne signaler, dvs. dem du kan fange med en stueantenne. Der er ikke en digitaltuner til kabel-tv i dem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43485
Nu har manden jo et af de bedste TV på markedet, så mon ikke det var smartere at forklare hvordan han får digitalt TV på sit nuværende TV i stedet?

Du kan købe en ekstern digital tuner boks fra eksempelvis YouSee (forudsat at det er dem der leverer kabel-TV til din antenneforening) og derved få adgang til det digitale programudbud, samt HD kanalerne hvis du tilvælger disse. Ulempen er en ekstra fjernbetjening, samt en merudgift til den digitale pakke og boksen. I sidste ende kan du investere i en universal fjernbetjening eller en IR repeater og samle alt i én enhed hvis du ønsker det. Den kan vi tage senere.
Af TYBO
#43496
Nu skriver jeg jo heller ikke at det var ham som skulle købe et andet TV men at andre som læser tråden kan se at der er et alternativ med indbygget DVB-C tuner.

Og hvis de vil have full HD så udkommer PG7000 i næste måned med indbygget bluetooth.

Handles allerede på nettet under 13000kr.
Af Bavianen
#43502
TYBO skrev:Du skal have et TV med DVB-C tuner :)

Til dem som ønsker sådan en 50" plasma som har sådan en så er dette et godt bud: http://www.audiosound.dk/product.asp?pr ... 80&lang=dk
Måske er det ikke en dansk dvb-t tuner......min dvb-t tuner i mit lg, kan sagten finde dvb-t, som vores fælles antenne sender ud, de bruger ikke dvb-c (endnu)
Af TopperH
#43504
aha det er sådan det hænger sammen.
Og jeg har ganske rigtig ikke tænkt mig at udskifte mit tv, det er bare rigtig godt, selv med analog signal. Det kunne dog være rart at få digitale kanaler ind, men jeg ved ikke hvem der leverer kanalerne til antenneforeningen så må hellere ringe og snakke med dem. Tak for hjælpen.