Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
#43246
Hej,

jeg sad og så en ældre musikvideo over VH1 her forleden. Der var et nærbillede af en syngende dames ansigt på en helt sort baggrund. Når hun bevægede hovedet en smule tilbage i ryk efterlod det en smule "hvidt spor" tilbage på den ellers helt sorte baggrund. Nærmest et hvid slør der trak efter hendes bevægelse. Er det helt normalt og pga at baggrunden var HELT sort at man kunne se det ?
Mit tv er et px80.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43250
Både LCD og plasma Tv kan lide af dette, selv om det opstår af lidt forskellige grunde. Det er en form for slør, som man endnu ikke er kommet 100 % til livs på nogen panelteknologier.

Typisk kan du kun se det på visse farvesammensætningen på PX80 serien, men det er det vi omtaler, som fosfor trail/slør i vores anmeldelse. Jeg bemærkede det også selv kun ganske få praktiske tilfælde - typisk kun i GTA 4 om natten.
Af martinlk
#43251
Ja, nu siger du gammel musikvideo. Er du sikker på at det du så ikke bare var pga musikvideoens elendighed? Mange ældre musikvideoer på VH1 har elendig billedkvalitet og der ses ofte slæbespor på skærmen. Men det er jo ikke TV'ets skyld.

Det er korrekt at fosforspor bestemt er synlige på PX80, men synes bare lige at jeg ville tilføje ovenstående.
Af Madskas
#43769
Jeg oplever det samme på mit px80 når jeg ser tennis. Er lidt småtræls, men det er nu nok ikke til at komme udenom.