Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tordenfod
#42839
Da jeg står foran en mindre undskrivning til nyt tv, vil jeg gerne taget fora her med på råd.

Mit tv signal vil for fremtiden blive leveret via fiber og som verden ser ud pt så vil min indholdsleverandør komme til at hedde Fast TV. At deres udleverede settopbokse ikke er verdens bedste er pt irrelevant (den tager vi senere ;_)

Lige nu står jeg og vakler mellem henholdsvis en Sony KLD32W4000 kontra Samsung LE32A656 ! Muligvis skal skærmen "opgraderes til en 37" ell 40" jeg måler stadig 8-) (min betragtningsafstand ligger lige omkring 3 meter )

Spørgsmålene der trænger sig på er dels MPEG 4 standarten som så vidt jeg kan se optræder fra fødslen i sony kommer til at spille nogen rolle når jeg alligevel skal have en settopboks foran (som på sigt kan levere signal via HDMI og signalet jo uden tvivl skal igennem recieveren til surround ??

Yderligere skal det da oplyses at skærmen også skal "arbejde" for føden vha. konsol spil men da dette primært er en gammel Xbox så er der her vist ikke den store forskel, om overhovedet nogen, på de to modeller

Sidst men ikke mindst er der nogen andre modeller jeg skal kigge nærmere på ? Jeg har dog den opfattelse at et "væg maleri" godt må være værd at kigge på selv om "lærredet" står "stille" (og her siger min smag samsung *GG* )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42847
Med en settopboks har MPEG4 dekodere, DVB-tunere mv. ikke noget at sige i dit valg af TV. Du kan ikke bruge dem til noget alligevel.

Jeg ville medtage et par plasma modeller i overvejselserne hvis jeg var dig. Billedkvaliteten er bedre og når du alligevel ikke skal have en DVB-C tuner, så er de primære argumenter for at vælge A656 og W4000 ligesom væk.

Panasonics PZ og PX modeller er et godt valg i den lavere del af prisskalaen.
Af Tordenfod
#42896
ROGER !

Har faktisk haft kik på netop Panasonic modellaerne men glemte dem i farten ( er lidt nærvøs for reflekser i glasfladen men jeg har også før haft vinduer modsat tvét) Spørgsmålet er så om man skal være OBS på nyere vers af samme tv ell om ens model navn også indikerer at det indeni er ens ??

Er panasonickerne iøvrigt til standart ophæng- kan ikke se info nogen steder ???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42914
Hvilke variationer af modelnavnene hentyder du til?

Der findes 4 versioner af Panas TV du kan kigge på:
PX80
PZ80
PZ85
PZ800

Ovenstående er også rækkefølgen på prisen på TVene, men PZ85 tilbyder ikke rigtigt noget værdifuldt ift. PZ80. Du kan opleve at navnene skrives med et E bagefter, hvilket strengt taget er den korrekte skrivemåde, der angiver at det er en Europæisk model. Pas dog på med modeller der har andre bogstaver, såsom B eller U, da tuneren ikke er kompatibel med DK.