Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#42561
Jeg er meget sportsinteresseret og især fodbold er min store lidenskab. Nu er mit 28" B&O tv gået i stykker og jeg skal have et nyt. Min stue egner sig bedst til den angivne størrelse og seerafstanden varierer fra 3,2m til 3,8m.

TVét skal som sagt være god til at håndtere bevægelser. Jeg foretrækker tillige en god og klar skærm med naturtro farver.

Er der et TV, som I erfarne brugere eller eksperter kan anbefale?

Har overvejet følgende:

1. Panasonic TH-37PX80
2. Panasonic Viera TX-37LZD800
3. Sony KDL-40W4000
4. Samsung LE37A656
5. Pioneer KRL V37 [releases aug.08]

Hvad siger I?

På forhånd mange tak for respons"
Af TYBO
#42562
Lyder i mine øre som nr1 du skal have fat i.
Men har du ikke plads til en 42" ?
Afstanden til TVet er fint til 42"

Og de koster ca. det samme.

Husk at TVet føles meget mindre hvis du hænger den på væggen da den kommer længere tilbage i forhold til de gamle CRT skærm.
Senest rettet af TYBO 12. aug 2008, 08:47, rettet i alt 1 gang.
Af Ponduus
#42563
Vil give TYBO ret. Du vil fortryde hvis du ikke køber et 42" i den afstand.
Af fodboldgal
#42592
Rasmus Larsen skrev:Jeg vil også pege på Panasonic PX80 som det bedste bud, når du primært benytter Tv'et til sportsudsendelser.
Jeg bruger det nok også sammen med en harddiskoptager en gang. Jeg har læst at scaleringen er lidt det svage punkt på Panasonic plasmaen. Er det rigtigt? og vil det være et problem at få optagne kampe at se i god kvalitet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42595
Det er underordnet om du ser optagne kampe eller om de bliver sendt direkte. Opskaleringen sker uanset hvad. Kvaliteten af det du optager afhænger ikke af dit TV.
Af fodboldgal
#42599
Ponduus skrev:Vil give TYBO ret. Du vil fortryde hvis du ikke køber et 42" i den afstand.
Nu skal I jo tænke på, at det er TV-udsendelser, jeg skal bruge TV`et til - og jeg hader, når udsendelser ser "grynede" ud. Jeg synes at det giver lige et lidt finere billede med 37".

Hvad er argumentet da for at vælge 42" i forhold til 37"?

Jeg har ikke nogen jeg skal blære mig overfor med en 42" - det er derimod "brugsværdien" der tæller for mig - nemlig at få så godt et TV-billede som muligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42600
Billedet er ikke dårligere. Du har bare en større flade at smøre støjen ud på, så du nemmere kan se det.

På 3-4 m afstand, så er der intet i vejen for at tage 42". Personligt ville jeg foretrække 50"... ;)
Af fodboldgal
#42602
yakken skrev:Billedet er ikke dårligere. Du har bare en større flade at smøre støjen ud på, så du nemmere kan se det.

På 3-4 m afstand, så er der intet i vejen for at tage 42". Personligt ville jeg foretrække 50"... ;)
Tak for svar.

Så du mener mit agrument med at købe TH37PX80 fremfor TH42PX80 for at få et bedre TV-billede til fodbold ikke holder vand?
Af TYBO
#42603
Nu er man jo også over de dage hvor man kan blære sig med en 42" da de fleste har sådan en nu.
37" er også fin nok...har selv en i soveværelset.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42607
fodboldgal skrev:Så du mener mit agrument med at købe TH37PX80 fremfor TH42PX80 for at få et bedre TV-billede til fodbold ikke holder vand?
Jeg mener det er synd ikke at tage 42" når de nu koster ca. det samme. Der sidder samme billedbehandling i de to TV og på 3-4 m afstand, så er vil du godt kunne få glæde af så stor en skærm. Især hvis du af og til ser på digitale medier, såsom DVD.

Det kan jo også være at du opgraderer til et digitalt TV signal om et år og derved vil få endnu mere ud af din skærm. Så er det næsten synd at have valgt noget der er for småt, så du reelt sidder for langt skærmen til at nyde godt af det bedre billede.
Af fodboldgal
#42608
yakken skrev:
fodboldgal skrev:Så du mener mit agrument med at købe TH37PX80 fremfor TH42PX80 for at få et bedre TV-billede til fodbold ikke holder vand?
Jeg mener det er synd ikke at tage 42" når de nu koster ca. det samme. Der sidder samme billedbehandling i de to TV og på 3-4 m afstand, så er vil du godt kunne få glæde af så stor en skærm. Især hvis du af og til ser på digitale medier, såsom DVD.

Det kan jo også være at du opgraderer til et digitalt TV signal om et år og derved vil få endnu mere ud af din skærm. Så er det næsten synd at have valgt noget der er for småt, så du reelt sidder for langt skærmen til at nyde godt af det bedre billede.
Tak for det velmente råd. Det kan da godt være at jeg skal revurdere lidt og vælge en 42". Jeg fotograferer meget med DSLR kamera, så billedvisnigen af fotos vil formentligt også se imponerende ud på en stor(alt er jo relativt) skærm.