Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af woster
#42471
Hej,

Jeg har søgt og læst en del her i forumet, men har ikke entydig kunne få svar på det jeg søgte efter. Jeg håber i bære over med mig.

Baggrund:
Jeg skal bruge et fladskærms TV til mine børn legerum og efter hvad jeg kan forstå, er Pansonic PX80 serien bedste bud. TV'et skal primært bruges til analog fælles antenne og mediacenter PC som kilde, men udelukkende med SD materiale. TV'et skal sidde på en væg, hvor afstanden til modstående væg er 3,8 m. Jeg gætter på afstanden til TV'et i praksis bliver 2,5 - 3 m.

Sørgsmål:
Jeg kan se at 37" har en opløsning på 1024x720, hvor 42" har en opløsning på 1024x768. Da TV'et skal bruges sammen med et mediacenter er jeg lidt i tvivl om det ikke er bedst at vælge en 42", da 1024x768 er en standard opløsning på PC?

En sidste bemærkning er at jeg har set mange skærme - dog aldrig hjemme hos mig selv - men jeg må sige at jeg tror ikke jeg selv ville kunne leve med den billedkvalitet som man får på et SD signal. Jeg er meget generet af uroen/pixileringen i billedet, især når der panoreres. I går så jeg OL via DVB-t på Panasonic 37" og 42". Jeg stod vel i en afstand a 3 m og kunne ikke abstraherer fra de unoder i billedet. Det var i et Panasonic center og jeg gætter på at TV'et stod med standard instillinger. Det bedste jeg har set med SD signal er et Pioneer.

mvh